Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har städat 2 kar. Ska vänta tills i morgon och släppa i lite fisk i ena.
Varit iväg till Ica och hämtat ut paket. Sedan till ÖoB och handlat lite.
Åt sedan lunch - ärtsoppa och kaffe till.
Nu ska vi laga lite midsommarmat - sill, korv och köttbullar. Sedan tårta till ikväll.:d
Mina landisar ska jag städa till efter maten. De ska få gröt sedan. Firrarna lite räkmix och frys kuber. Det är ju midsommar även för dem;);)
 
Har städat 2 kar. Ska vänta tills i morgon och släppa i lite fisk i ena.
Varit iväg till Ica och hämtat ut paket. Sedan till ÖoB och handlat lite.
Åt sedan lunch - ärtsoppa och kaffe till.
Nu ska vi laga lite midsommarmat - sill, korv och köttbullar. Sedan tårta till ikväll.:d
Mina landisar ska jag städa till efter maten. De ska få gröt sedan. Firrarna lite räkmix och frys kuber. Det är ju midsommar även för dem;);)
hittade en gammal midsommarbild från sommarstugan på datorn
Sommar 2.jpg
 
Klockan ar over 8 och jag har ringt nagra samtal, bestallt "dog food rolls" som jag anvander som traninigs godis och skrivit en e-mail ... och nu ar det dags att kla pa sig och att ta itu med hundarna.

Den "board & train" jag har som har dodat en katt och som jag ska "trana om" gick i gar forbi tre katter (flera ganger tva av dem) och den sista slappte han focus pa katten nar jag sa till. :) Han tar tid pa sig, men nu tror jag att det ska bli bra!
 
Jag firar inte midsommar alls eftersom jag inte bor i Sverige. Har jobbat hela dagen istället!

Ligger nu under täcket och är lite känslig. Fick nyss en gråtattack pga. att kattdjuret terroriserade mig för att få uppmärksamhet, vilket jag normalt sett möjligen blir milt irriterad över. Men har så sjukt mycket på jobbet eftersom två av mina närmaste kollegor slutar till månadsskiftet :cry:. Jag har dessutom bara jobbat ett halvår på arbetsplatsen och kommer få ta sjukt stort ansvar nu, vilket jag egentligen veeeet kommer gå bra men som jag ändå stressar lite över. Kollegorna är också dem jag är mest bundis med, så jag oroar mig såklart också för det sociala :(.

Får väl glädja mig över den feta lönökningen som jag kommer propsa på till nästa år... om jag nu lyckas ro detta i land det vill säga :nailbiting:.
 
Jag firar inte midsommar alls eftersom jag inte bor i Sverige. Har jobbat hela dagen istället!

Ligger nu under täcket och är lite känslig. Fick nyss en gråtattack pga. att kattdjuret terroriserade mig för att få uppmärksamhet, vilket jag normalt sett möjligen blir milt irriterad över. Men har så sjukt mycket på jobbet eftersom två av mina närmaste kollegor slutar till månadsskiftet :cry:. Jag har dessutom bara jobbat ett halvår på arbetsplatsen och kommer få ta sjukt stort ansvar nu, vilket jag egentligen veeeet kommer gå bra men som jag ändå stressar lite över. Kollegorna är också dem jag är mest bundis med, så jag oroar mig såklart också för det sociala :(.

Får väl glädja mig över den feta lönökningen som jag kommer propsa på till nästa år... om jag nu lyckas ro detta i land det vill säga :nailbiting:.

Klart du kommer att göra det :heart
 
Tack :heart. Och DÄR kom det en liten tår igen, bara för att du var så snäll :crazy:.

Äsch då :) Jag vet hur det är att vara orolig för att man inte ska fixa jobbet (jag har spytt för jag varit så orolig). Fortfarande tycker jag att jag är en oduglig geolog och allmänt hopplös ibland men det blir mer och mer sällan med den erfarenhet jag trots allt har.
 
Blåser halv storm och växlande mellan sol och skurar. Hade velat ut och cykla, men risken finns nog att jag välter med cykeln :meh:
 
Glad midsommar! Jag har så här långt förlorat kubbturneringen, blev tvåa i pappersflygplans tävlingen. Ätit mängder med sill och skrattat massor. Sol och skurar om varandra och kossor som hänger vid staket och undrar om vi är knäppa. :rofl:
 
Ja!! jag kom igång!

Surdegen tapetsering av gästhuset är påbörjad. Eftesom jag är rätt trött efter gårdagens sena kväll så avbröt jag efter en vägg. Men det står kvar och väntar imorgon. Perfekt väder för fönsteputs har det också varuit, lite halvmulet.
 
Jag firar inte midsommar men njuter av en extra ledig dag. Vart så mkt nytt med jobbet så vart helt slut de senaste veckorna. Idag blev det en tupplur mitt på dan :D Däremot fattar jag inte varför hela stan är typ död, frånsett midsommarstången mitt på dan är det bara en ynka restaurang öppen i hela stan :eek: Så blev panpizza istället för god middag på stan :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 224
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
10 089
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: cambodia
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 715
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp