Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kallar mig vegan för att jag äter veganskt. Undviker onödigt läder och använder inte din. Använder heller inte merinoull, men annars har jag inga tveksamheter kring ull.
Jag hade så gärna velat ha en hund, men tvekar då jag inte tycker det ät etiskt korrekt att äta kött. Och hundar måste självklart äta kött, just därför tvekar jag.

Hundar måste inte alls äta kött. Det finns flera vegetariska foder på marknaden, och även torrfoder gjort på insektsprotein.
 
Haha alltså måste fråga. Är det normalt att det fikas 20-30 minuter per timme på en arbetsplats?

På min arbetsplats har vi en frukostfika klockan 9 som varar 5-30 min. Ibland sitter vi hela ibland är vi inte där och ibland hinner vi inte men vi brukar samlas.
Sen tar vi väl en snabbrast lite då och då på några minuter.Kollegorna tar en kopp kaffe och pratar lite under dagen.
Frukost 9. Lunch 13 på 30 min. Min sambo likadant.
 
Nu frågade du inte mig men kan säga att jag äter inte honung!
Fast du är inte vegan. Jag blev väldigt förvånad när jag fick veta att honung inte var ok för veganer då biodling inte är ok.
Hundar måste inte alls äta kött. Det finns flera vegetariska foder på marknaden, och även torrfoder gjort på insektsprotein.
Fast ett foder tillverkat på insektsprotein är inte vegansk.

Jag ska inte kapa tråden mer och är absolut inte ute efter @parellikusken utan var bara nyfiken på honungen av ovan nämnda anledning. :)
 
5500 fattigare hos tandläkaren O_o:crazy::banghead::eek::eek::eek:

Men fyra lagningar och en totalsanering av tandsten och annat (den grundligaste jag varit med om!) och när jag såg att missfärgningarna jag fick av järntabletterna jag åt är borta kändes det definitivt värt det!!

Så ska jag dit igen nästa vecka och dra en trasig kindtand...
 
Åh! Det låter ju fantastiskt!
Då kanske jag kan skaffa en liten löwchen med gott samvete ändå. Insekters väl och ve struntar jag i. 😁

Ja klart du ska!
Det är svårare att hålla en katt på vegetarisk/vegansk kost, men hundar klarar det väldigt bra. Det behövs bara ett väl sammansatt foder 😊 Insektsfoder är relativt nytt på marknaden så det har jag ingen erfarenhet av mer än att jag vet att det finns!
 
Åh! Det låter ju fantastiskt!
Då kanske jag kan skaffa en liten löwchen med gott samvete ändå. Insekters väl och ve struntar jag i. 😁
Ledsen att vara the grinch här men...
Klarar sig på och mår bra av är inte alltid samma sak. Hundar är rovdjur, visst äter de även insekter, och vissa hundar med allergier behöver specialkost. Men att förvägra en hund att äta kött, som är den viktigaste delen av dess naturliga föda, pga sina egna ställningstagande är djupt oetiskt. Utöver foder är det godis för träning (gissa vad de helst vill ha..) tuggben etc.
Köp inte en hund om du inte vill ge den rätt mat.
 
Var så härligt i morse att vakna och titta ut över åkrarna och se dimman lätta bakom skogsdungen och så travade Helge älg förbi, underbar utsikt från sovrummet 😍.

I stan fick bilen en välbehövlig tvätt, och så handling. Köpt lite till lgh; var jättelängesen jag var inne på Rusta så det var så mysigt att gå där bland alla julgrejor 😍 men ändå alltid lika skönt att lämna stan och komma hem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 258
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp