Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faan vad jag har ont... jag var så sned att ena benet var 7 cm kortare :crazy: plus då alla andra spänningar, muskelfästena i bröstbenet, hela vägen från skallen till låren osv O_o

Fast massagesängen var trevlig, likaså massagestolen (jag låg och satt i dem när särbon blev misshandlad :D).
Gillade den sista delen är det bäst att förtydliga :angel:
Fast det är ju bra att du får hjälp också, men obra när det gör ont... :crazy:

Läs igenom det jag citerade av dig nu och tidigare i samma ämne och fundera över om du verkligen framstår som någon som läser vad andra skriver? Du idiotförklarar alla som kör med dubbdäck och talar om att vi har fel och när jag säger emot så har jag inte läst vad du har skrivit? Jag har inte på något sätt försökt övertala dig att sätta på dubbdäck, jag förklarar varför jag har dubbdäck, det är två vitt skilda saker. Försök skilja på sak diskussion och person så tror jag att du kommer att trivas bättre här på forumet. Jag har hängt här sen stallet tiden men jag tror att det är väldigt många som inte har en susning om vem jag är, men jag har även lärt känna många personer vilket gör det lättare att slänga käft med många men som sagt, efter 15 år så lär man känna en och annan...

Nu är du larvig.

Det finns inga sådana klassgränser på ett öppet forum.
Ta av offerkoftan. Den är så missklädsam.

Tråkigt att du känner så..
Nej du är ingen nobody.., vet inte exakt vad du menar med det men om det handlar om att du tror att ingen bryr sig om dina åsikter så har du fel!

Fast hade ingen lyssnat eller läst så hade de inte brytt sig om att svara på dina poster :) Att någon bemödar sig med att skriva ett svar tillbaka betyder ju från början att de bryr sig om vad du skriver :)
Jag har för det första inte idiotförklarat någon bokstavligt talat, är det någon som tyckt det så har de tolkat det själva.
Jag blir bara så less på all skit när man skriver något, ingen som håller med och sen ser man exakt samma som man skrev skrivet av någon annan som är mer "känd" här och den får då massa medhåll och likes.

Jag vet att jag inte är den mest omtycka personen här och kommer aldrig bra, men Ni får gilla vilka däck ni vill och inte kör av vägen, jag bryr mig inte så länge ni inte försöker få mig att byta däck så är jag nöjd och sluta läsa mellan raderna, tack.

Nu kommer jag inte svara mer på detta ämne, då jag inte orkar lägga energi på det, har nog med skit i mitt riktiga liv och det räcker, behöver inte mer på internet. Tack för mig.

Jag kämpar på! Vet att om ett halv år kommer det att gå så mycket pengar, men gör jag fel så kan det kosta stora summor. Sen är det läskigt att gå på provanställning :nailbiting: Läser lite för mycket bloggar, vet att deras liv antagligen inte är så rosa skimrande jämt. Men min hjärna vill tro det :meh:
Jobba bara på som vanligt, det gjorde jag under min provanställningstid och det gick vägen. Man behöver bara sköta sig och visa att man vill lära sig och vara duktig, jag misstänker att du inte är ensam och så länge det inte är väldigt grova fel anser inte jag att det är hela världen. Det är trots allt mänskligt att fela och det är bara att göra vad man kan.

Känner att allt går åt helvete och när jag håller på och försöker reda upp allt så blir valpen galen, springer runt, pissar inne och är allmänt störig. Jag har dessutom ett viktigt samtal att ringa innan det blir för sent, men kan inte ringa nu eftersom jag har massor av annat som måste fixas först... GAH.

Jag har för det första inte idiotförklarat någon bokstavligt talat, är det någon som tyckt det så har de tolkat det själva.
Jag blir bara så less på all skit när man skriver något, ingen som håller med och sen ser man exakt samma som man skrev skrivet av någon annan som är mer "känd" här och den får då massa medhåll och likes.

Jag vet att jag inte är den mest omtycka personen här och kommer aldrig bra, men Ni får gilla vilka däck ni vill och inte kör av vägen, jag bryr mig inte så länge ni inte försöker få mig att byta däck så är jag nöjd och sluta läsa mellan raderna, tack.

Nu kommer jag inte svara mer på detta ämne, då jag inte orkar lägga energi på det, har nog med skit i mitt riktiga liv och det räcker, behöver inte mer på internet. Tack för mig.
Jag har suttit länge och försökt formulera mig, men jag vet inte om jag kommer att lyckas, jag blir lite less när jag försöker svara på det jag upplever är frågor från dig och sen får höra att jag är elak och inte tycker om dig? Sen slår du dessutom till med kortet "ingen tycker om mig" som är helt omöjligt att besvara på ett vettigt sätt. Självklart har du rätt till din känsla, men att jag har en annan åsikt betyder inte att jag ignorerar dig, utan just att jag har en annan åsikt, dessutom upplevde jag som sagt att du ställde en fråga som jag gjorde mitt bästa att besvara.

Men vi lämnar ämnet hädan efter.

Du har rätt att känna som du vill. Men jag tycker det är sorgligt att du känner sim du gör.
Nu har jag inte följt er diskussion om däck .. Men .., bara för att de personerna tycker annorlunda än du behöver det inte innebära att de inte gillar eller respekterar dig som person..,

Kommer du ihåg att vi pratade tidigare i en annan tråd att du har varit mobbad och haft det tufft? Jag kan se det så tydligt hos dig att du fortfarande lider av det,
Jag vill ofta bara krama dig när jag läser dina inlägg. För det jag ser är en person som så gärna vill bli omtyckt, Jag tror därför att du blandar ihop två saker dvs den person du är och dina åsikter.

Dvs man kan diskutera och ha helt olika åsikter med en person trots att man gillar den personen. Tex mina vänner och familj så kan vi diskutera och tycka helt olika samtidigt som vi älskar varandra och respekterar varandra. Och det är okej.

Och huruvida folk trycker på gilla-knappen på dina inlägg eller inte.., vad spelar det för roll? Hur många gillanden på Buke du har säger INGET om hur du är som person.

Jag håller med @stjarnhimmel @RedHyuuga. Jag har verkligen ingenting emot dig och jag ser också någon som haft det tufft, med mobbing bla.

Men vi är fler som har och haft det och lärt oss hantera det (vi är nog i många fall äldre än dig, jag är 40+). Inget blir bättre av att man blir curlad för man haft det svårt. Mina föräldrar gjorde det till viss del och jag är inte övertygad om att det var en bra idé även om de gjorde det av omtanke för jag hade det så svårt. Att folk inte håller med en är något man måste lära sig att leva med. Man kan argumentera för sin sak, ändra åsikt om man faktiskt blir övertygad av någon annans argument eller helt enkelt enas om att vara oense.

Jag deltar inte på Buke för att jaga "Gilla", jag gör det för att umgås med människor jag kanske inte alltid håller med men som jag tycker enormt mycket om och som utmanar mig (bla @tanten :heart) samt de som ger mig en insikt i något jag sällan kommer i kontakt med som tex det du jobbar med @RedHyuuga.

@RedHyuuga

Jag har många gånger diskuterat med folk här på Buke. Och många gånger fått höra att de tycker att jag har fel etc,
Men- jag skulle ändå gärna träffa de människorna i verkligheten och då skulle jag vara vänligt inställd till dem. För jag vet att även om de har helt andra åsikter än mig så kan vi i de flesta fall vara vänner ändå. Bara för att någon tycker annorlunda än mig behöver inte det betyda att den människan kritiserar MIG eller tycker att jag är en dålig människa.
Personen har bara andra åsikter.

Och den skillnaden måste man lära sig att förstå.

Det har inget med det att göra för min del, spelar ingen roll hur "känd" personen är för mig! Jag vet inte ens vem du är och har ingen åsikt om dig heller, har knappt varit på Buke dom sista åren.

Men att hänga upp sig på likes och liknande hjälper inte dig. Sluta tro att folk tycker illa om dig och försök lämna den känslan! Alla tycker inte illa om någon bara för att man inte tycker lika i en fråga eller har samma åsikter.

Det hjälper inte dig heller att du vänder taggarna utåt och påstår att "kända" nick på buke får dom pga att dom är kända, sluta förminska och nervärdera dig själv. Alla är lika mycket värda och allas åsikter med :heart

Upp med hakan, undvik halkan, håll dig på vägen och må bra :heart

Det har inget med det att göra för min del, spelar ingen roll hur "känd" personen är för mig! Jag vet inte ens vem du är och har ingen åsikt om dig heller, har knappt varit på Buke dom sista åren.

Men att hänga upp sig på likes och liknande hjälper inte dig. Sluta tro att folk tycker illa om dig och försök lämna den känslan! Alla tycker inte illa om någon bara för att man inte tycker lika i en fråga eller har samma åsikter.

Det hjälper inte dig heller att du vänder taggarna utåt och påstår att "kända" nick på buke får dom pga att dom är kända, sluta förminska och nervärdera dig själv. Alla är lika mycket värda och allas åsikter med :heart

Upp med hakan, undvik halkan, håll dig på vägen och må bra :heart
Jättebra inlägg!

Själv har jag ingen aning om vilka användare som är "kända"
Jag glömmer ofta bort att kolla vem användaren är utan läser först inläggen och då trycker jag gilla om jag gillar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
50 691
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 621