Nu har jag inte barn men känner igen mig mycket kring tankarna. Jag växte upp med att åka till sommarstället varje sommar och har uppskattat det mer ju äldre jag blivit.
Men en del av problemet är att jag har ärvt delar (den första delen innan jag ens blivit tonåring) innan jag kunnat köpa en egen bostad, så just nu har jag inte råd med att flytta till ett eget boende då jag inte får låna tillräckligt pga jag redan äger en bostad.
Jag räknar liksom kallt med som läget är idag så måste jag sälja innan jag kan köpa ett eget boende.
Dock så äger min faster en tredjedel och hon börjar bli gammal (fyllde 90 i vintras), jag känner att jag kan ge henne några år till åtminstone på den gård som hon föddes och växte upp på.
Men det är ganska slitigt att ta hand om trädgården, jag har inte jättestort intresse av att åka fram och tillbaka när det behövs och vi försöker alla hjälpas åt - men två av damerna är pensionärer och orkar såklart inte lika mycket längre. Vi försöker leja bort lövkrattningen åtminstone.
Det känns dock i hjärtat att vara pragmatisk. Jag älskar huset, det är så fint både utifrån och inifrån, det är verkligen ett få förunnat boende. Hade jag kunnat renovera det så att det kan bos i på vintern och flytta upp det till Stockholm så hade jag inte tvekat en enda sekund

Jag har även aldrig spenderat mina sommarsemestrar någon annanstans än där, det är som att man kommer till en annan värld när man åker dit, så det känns nästan lite läskigt eller vad man ska säga att tänka på att det skulle aldrig bli så igen när man säljer det.