Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en stund ska jag till stallet. På vägen hem ska jag handla mat och sen gå PW.
Inget jobb öht idag så ska nog fixa lite hemma också. Tvätta och kanske dammsuga.

Borde börja fundera på sängen. Kollegan är bortrest igen så jag har morgonpass och börjar sju istället för nio ett par veckor (därför mycket lång dag idag, nästan tio timmar), men imorgon är det heldat uppe på mountainbikestället och det är rätt avslappnat så jag kan nog ta lite tid på mig och leta reda på en ny bok att lyssna på först...

Så roligt med hur olika man kan se det. Igår hade jag min kortaste dag, tio timmar :D (Som iofs blev elva, men ändå.)

• Gilla
Reactions: Sel
Skrämmer kollegor och förstör stolar i samma smäll 😅

En av mina kollegor satt ute på rasten i en solstol. Jag kom bakifrån och utbrast glatt "Nämen hej Tim!" varpå han blev totalt överraskad och ryckte till ordentligt - vilket fick tyget i den billiga solstolen att spricka i sömmen så kollegan damp rakt ner mellan stolsramen och satte ändan i asfalten 😂

Jösses amalia ska det aldrig lugna ner sig på jobbet?

Far runt som en liten blå och fixar

Lä'mnade bilen på verkstaden imorses se om de kan släcka motorlampan som lyst sen den var inne sist aoch även rätta till handtagen på dörarna som de inte fick ordning på :)

Ska även boka bilen för invändig rekond tänkte jag. Ska bara hitta tiden :)

Fiskgjusarna har i alla fall återvänt! :heart
20260505_093458.webp

Fick hem kattmat och kattsand från Vetzoo igår som jag beställde åt morsan
Så nu har jag varit till soprummet med kartongerna

Trött. Vill att det ska bli lunch pga har tråkigt.
Har dock fått veta att receptionen ska få ännu kortare öppettider (tjoho!)
I dagsläget sitter jag här 2h/dag och får i snitt mellan 0.6 besökare om dagen. Det är otroligt trist :cautious:

Katten kom inrusande med en mus eller ung råtta häromdagen. Den försvann spårlöst i vardagsrummet. Redan idag känner vi lukten av ruttnande dött djur, omisskännligt. Så ... jag behöver antagligen ta ner hela bokhyllan (den har gömt sig bakom den, lukten leder dit...) vilket innebär att ta ner typ 500 böcker från hyllorna för att kunna dra ut bokhyllan..... Tack Kalle katt....

Har varit på återvinningen :)
Fast först skrämde jag slag på en granne när jag bar ner saker till bilen. Jag bar ett gammalt sängbord nerför trappen. Halvvägs knakar det till och delen jag bär i går av. Resten av möbeln brakar nerför trappen och jag hör grannen slita upp dörren och skräckslaget ropa hur gick det?
Han trodde att det var jag som brakade nerför trappen. Stackars gubbe 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur