Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma köpte jordgubbar och körsbärstomater. Ikväll ska jag på irl katt träff med den lokala FB kattgruppen.

Det blev väl ungefär 30 minuters målning sedan började det regna så smått. Verandan är under tak, och det regnar rakt ner, så det är inget som blir förstört. Men det kändes ändå som en bra tidpunkt att avbryta för dagen. En bit i taget - det är ingen brådska :) .

Har just tappat bort en fågel i mitt vardagsrum O_o
Hörde ljud nerifrån när jag var på övervåningen och på något sätt hade en liten fågel, typ talgoxe, tagit sig in och flaxade runt i vardagsrummet. Jag försökte mota ut den mot matrummet där jag öppnat stora altandörrarna men den flög in i ett hörn och kasade ner på golvet. Passade på att öppna fönstret i vardagsrummet också, men sen när jag skulle försöka få fågeln att komma fram igen så var den borta 😯

Har dragit fram möbeln i hörnet och alla saker samt tittat så den inte hamnade bakom soffan. Den logiska förklaringen är väl att den tog sig ut genom dörr eller fönster när jag inte såg men jag var ju mellan fågeln och öppningarna hela tiden så fattar inte hur det ska ha gått till, och undrar om det ens fanns en fågel från första början 😂

För den här gamla tanten är det inte plättlätt, men jag klarade i alla fall det något så när... :D

Men gör ni så här, eller använder ni knäna som stöd?
  1. Start standing: Cross your legs loosely and stand upright.
  2. Sit down: Without using your hands, knees, arms, or the side of your legs, lower yourself to a cross-legged sitting position.
  3. Rise up: From there, stand back up the same way — ideally without support.
Om jag försöker det där kommer mina knän att ge upp med ljudligt knak :rofl:
57-åring med artros. Känner mig nu som 90 :cautious:

Om jag försöker det där kommer mina knän att ge upp med ljudligt knak :rofl:
57-åring med artros. Känner mig nu som 90 :cautious:
Samma ålder här. Jag har inte artros, men visst är jag lite stel ibland och jag tycker att det låter förfärligt svårt att inte ens få sätta i knäna som hjälp och stöd 🤪 ! Jag tar mig dock mycket lättare upp från golvet än en hel del av mina yngre kollegor, så jag vet inte riktigt hur många som egentligen väldigt lätt kan ta sig upp och ner på det viset...

Varit på banken och fått alla lånepaketet fixade, och träffat ”min” bankkvinna irl för första gången - fantastisk människa! 😍
Firade med en glass på vägen hem, nu känns det verkligen på riktigt! Dessutom blir min nya ”hyra” (dvs ränta+amortering) rent löjligt billig. 😅🥳

Grannen kom förbi och köpte mitt växthus också, både skönt och sorgligt. Men lär köpa/bygga ett nytt i nya trädgården så det ordnar sig. En sak mindre att bekymra sig över iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka