Vad gör vi? Del CCXIII

Svär åt mig själv. Skulle parkera på en gratis infartsparkering. Missade att det var en skylt också som visade att parkeringsplatserna började en liten bit ifrån där jag parkerade. En annan, stor bil stod mellan mig och den skylten. Själv stod jag mellan stor bil och en buske (absolut inte i vägen för någonting alls). Poff - 1200kr i böter :(

Hemma från läkare. Pratat med Telia och betalat släktings förfallna räkning. Försökte betala den som gått till inkasso men det får jag inte göra utan hennes medgivande eftersom jag inte har tillgång till hur mycket utan bara OCR numret. Telia skulle skicka ny kod så jag kan avsluta det förbaskade abonnemanget.

Pratat med Nordea och om hon skriver på en särskilt Nordea fullmakt så kan jag göra som med min mamma och ha koll på hennes konton och se till att räkningarna blir betalda och samtidigt säga hur mycket hon har eftersom hon har tappat bort koden och inte kan komma in på Nordea utan betalar enbart sina räkningar över disk.

Pratat med äldreomsorgen och väntar på att de ska ringa upp igen så jag kan reda ut när/om de träffat henne.

Har konstaterat om det är något jag aldrig skulle kunna tänka mig är det att bli godman/förvaltare.

Jag vill dammsuga men vill inte få skitont i ryggen, kanske tar en sväng med dammsugaren lite senare, måste ju inte dammsuga överallt på en gång.
Ser på Fråga Lund.

Har ont i en axel och funderar på vad som är lagom höjd på skrivbordet. Igår märkte jag att det var lite högre än vad som var bra då jag fick ont i nacken och axeln mot slutet av dagen. Nu vet jag inte om det är kvar från igår eller fortfarande fel. Har sänkt skrivbordet två gånger nu.
Har klarat mig bra förut så det är lite nytt det här.

Jag är själv på plats och det är lite mycket nu. Hann med 20 minuter lunch innan chefen bad mig fixa något. Så jag tar en liten paus nu medan jag kan 😅

Gett upp på idag. Vaknade som om all trötthet från två veckor kraschat på mig. Sov hela lunchen. Gråtit en skvätt. Äter ostbågar, chips och choklad. Äsch, det får väl vara så idag då.

Ska hälsa på en häst efter jobbet sen iaf, det blir mysigt :love:

Hemma från läkare. Pratat med Telia och betalat släktings förfallna räkning. Försökte betala den som gått till inkasso men det får jag inte göra utan hennes medgivande eftersom jag inte har tillgång till hur mycket utan bara OCR numret. Telia skulle skicka ny kod så jag kan avsluta det förbaskade abonnemanget.

Pratat med Nordea och om hon skriver på en särskilt Nordea fullmakt så kan jag göra som med min mamma och ha koll på hennes konton och se till att räkningarna blir betalda och samtidigt säga hur mycket hon har eftersom hon har tappat bort koden och inte kan komma in på Nordea utan betalar enbart sina räkningar över disk.

Pratat med äldreomsorgen och väntar på att de ska ringa upp igen så jag kan reda ut när/om de träffat henne.

Har konstaterat om det är något jag aldrig skulle kunna tänka mig är det att bli godman/förvaltare.
Fast det är nog lite annorlunda om man inte är känslomässigt involverad, tänker jag. Inte en helt enkel uppgift ändå, men säkert lite mindre komplicerat.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 682
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
595
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 397
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka