Vaknade med huvudvärk så min frukost fick bli mina vanliga mediciner samt Alvedon, Paraflex, Diklofenac och en illamåendetablett, smaklig spis... nersköljd med citronte. Det var värmande gott i alla fall. Känner mig fortfarande vimmelkantig och när rottisen just VRÅLskällde för att hon hörde något utanför (spionen spionerar på altanen med dörren öppen och släpper in ljud och frisk luft) så hoppade jag högt och hjärnan började värka mer. Jag har en tendens att glömma hennes vaktSpionen brukar reagera på liknande sätt, vi ber henne ofta om att skona våra hjärtan här!
Plockade in tomaterna som var kvar på plantorna, alla gröna, de flesta ofärdiga, några kanske blir lite mer röda? Men var det inte @MJLee som sa något man kunde göra med gröna tomater? Tänkte på det, så hoho?
Har dumpat en omgång tvätt i maskinen och funderar på om jag ska äta en matlåda till lunch eller göra tomatsoppa och ris, efter allt snack om ris det senaste. Råkar ha 8 färdigköpta Kelda tomatsoppa i kylen (nej, sorry gott folk, jag köper tomatsoppa färdig, fy på mig, det är väl lika illa som att köpa pulvermos i folks ögon, men det skiter jag i och gör det också...) och jag vet att ena går ut i oktober. 5 dl räcker till mååååååååååååååååååånga mål så kanske borde äta det då matlåda i frysen kan hålla många månader till.
Utöver detta-det är helg, jag ska bara ta det lugnt, hundarna ska få gå ut förstås, det ingår i vardagen, men tja, lugnt utöver det.
Spionen får nog snart komma in, blodet börjar bli isbitar i min kropp känns det som. Det positiva är att mina närmaste grannar runt mig i alla fall aldrig kommer anmäla mig när han är ute för de har sett vad som händer när jag ska hämta in honom. Jag tjatar om att han ska gå in och sedan slutar det med att jag får hämta in honom-locka, lyfta upp och till slut bära in honom medan han protesterar vilt på huskyvis. Jag har hört folk på sina balkonger skratta åt scenariot faktiskt, jag tolkar det som att man inte kan tro att jag tvingar honom vara där![]()
Grön tomatchutney är smaskens