Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är intressant jag har alltid sett mig själv som en riktig mes när det gäller smärta, men jag kanske har jag en lite högre smärttröskel än jag trodde om jag först gick omkring med en fraktur i lilltån och nu en fraktur på nyckelbenet utan att tycka det var något särskilt.

Nu måste jag bara fatta hur man tar på sig mitellan. Har instruktioner och sköterskan satt på den på akuten men får den inte att sitta på plats som den ska.
Stick i armen o häng andra änden över halsen

Om man inte tycker det r något särskilt så trycker man inte i sig citodon.
Det gör skitont att bryta nyckelbenet och det är oxå ett av dom få ben dom sällan lagar.

Men så ont gör det inte nu, det är mer att jag inte sover bra så tog en när jag gick och la mig. Ska se hur det blir ikväll. Kanske börja med panadol/ipren och om det inte fungerar, citodon. Förutom att de har paracetamol i sig.

Om man inte tycker det r något särskilt så trycker man inte i sig citodon.
Det gör skitont att bryta nyckelbenet och det är oxå ett av dom få ben dom sällan lagar.
Fick en halv citodon som ung när jag fått tandställning och satt och drägglat i timmar pga smärtan. Sov i 14 timmar😅 men smärtan/spänningen hade släppt! Antar att det är en vanegrej, men kommer alltid koppla citodon till något man tar om man har panikont!

Fick en halv citodon som ung när jag fått tandställning och satt och drägglat i timmar pga smärtan. Sov i 14 timmar😅 men smärtan/spänningen hade släppt! Antar att det är en vanegrej, men kommer alltid koppla citodon till något man tar om man har panikont!
Lite så använder jag mina, när jag inte står ut eller har snurrat i sängen ett par timmar, då är det dags. sover som en gris på dom

Det har jag inte heller hört! Känns som ett annorlunda uttal, och kanske en orerande version av traggla då? :D
Vem vet 😅 framgår dock inte av texten nedan

Bifogade filer

• Screenshot_20251030_231643_Chrome.webp
    Screenshot_20251030_231643_Chrome.webp
    55,9 KB · Visningar: 1 163
De hinner inte skicka resultatet innan vc stänger. Så det blir närakut - närakut röntgen - närakut - eventuell orto. Precis som med foten.
Vet inte hur det funkar här där jag bor, men där jag jobbade i Skåne skickade vi på vc till röntgen och skrev i remissen "vid fraktur hänvisas patienten till ortopedakuten" så fick vi svaret dagen efter eller så.

ok.ta tag i slingans topp med din vä arm, häng i hö och dra sen slingan över ditt huvud, se till att delen som var in mot dig ff är det. Klart, det fixar även nalle puh :D

Det är svårt att få dem att hänga rakt på båda sidor. Tänker ändå åka ner med syster till Göteborg på måndag, även med mitella kan jag sortera papper. Måste bara lugna ner henne och diskutera var vi ska sova.

Tagit en zolpidem och se om det fungerar för att få sova. Sedan är det bra om Megara inte väcker mig kvart i sju genom att knåda på min axel, och när jag föser bort henne, huvudbuffa på axeln medan hon kurrar och är så gosig att jag smälter trots att det gjorde ajajaj

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka