Så mysigt och lågt till takJag har fått hit min säng!!!![]()
![]()
Fick även hit några av mina akvarium, och en matta! Nu känns min stuga verkligen som hemma, på riktigt.
Visa bifogad fil 176322
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så mysigt och lågt till takJag har fått hit min säng!!!![]()
![]()
Fick även hit några av mina akvarium, och en matta! Nu känns min stuga verkligen som hemma, på riktigt.
Visa bifogad fil 176322
Bara en tanke, eldar du i kaminen? Tänkte på värmen i akvarierna?Jag har fått hit min säng!!!![]()
![]()
Visa bifogad fil 176322
Kan vara felstavat men glafsa, smacka, låta äckligt när man tuggar.Tjaglar?![]()
Jag misstänkte det! Det är nog rätt dialektalt ja, jag har aldrig hört det förut.Kan vara felstavat men glafsa, smacka, låta äckligt när man tuggar.
Det kanske är ett småländskt uttryck?![]()
Hahaha, när jag bodde i Halland hade jag och en jobbarkompis hemspråksdagar när vi använde alla våra småländska uttryck.Jag misstänkte det! Det är nog rätt dialektalt ja, jag har aldrig hört det förut.![]()
Mhm, det är jättemysigt här! Att det är lågt i tak beror dock på ett sovloft som är tillbyggt nyligen. Men det passar in bra, och i köket där det inte är något loft så är istället takbjälkarna tvärs genom rummetSå mysigt och lågt till tak. Årtal på stugan?
![]()
Nope, eldar inget i den. Annars hade jag inte heller haft mattan hela vägen fram till den. Hoppas innerligt att jag inte behöver elda i vinter heller (det ska gå att elda, men bör inte behövas)Bara en tanke, eldar du i kaminen? Tänkte på värmen i akvarierna?
Jag tänkte inte ens på mattan.Mhm, det är jättemysigt här! Att det är lågt i tak beror dock på ett sovloft som är tillbyggt nyligen. Men det passar in bra, och i köket där det inte är något loft så är istället takbjälkarna tvärs genom rummet
Nope, eldar inget i den. Annars hade jag inte heller haft mattan hela vägen fram till den. Hoppas innerligt att jag inte behöver elda i vinter heller (det ska gå att elda, men bör inte behövas)![]()
Du får lära om ungen pronto!Sambon: "var är toapapperet?!"
" I städskåpet"
"Nej det är det inte!'
"Jag är 100% säker. Letar du som en man nu igen?"
"Det är inte här!"
Går upp, öppnar skjutdörr nummer två. Där är toapapperet!
Varför är män såhär?
Hans 12-årige son har fattat det dock.
"Du måste hjälpa mig leta, jag hittar det inte för att jag är en man!"
Ja, han har ärvt förmågan att leta efter sin far![]()
Den har bra kamouflageJag tänkte inte ens på mattan.![]()
Aldrig hört i "min" del av Småland.Kan vara felstavat men glafsa, smacka, låta äckligt när man tuggar.
Det kanske är ett småländskt uttryck?![]()
Småland är ju ganska stort och dialekten skiljer sig mycket mellan olika delar så jag är inte förvånad.Aldrig hört i "min" del av Småland.
Aha okejMhm, det är jättemysigt här! Att det är lågt i tak beror dock på ett sovloft som är tillbyggt nyligen. Men det passar in bra, och i köket där det inte är något loft så är istället takbjälkarna tvärs genom rummet
Nope, eldar inget i den. Annars hade jag inte heller haft mattan hela vägen fram till den. Hoppas innerligt att jag inte behöver elda i vinter heller (det ska gå att elda, men bör inte behövas)![]()
Tjaggla är för mig tjata oavbrutetTjaglar?![]()
Om man inte tycker det r något särskilt så trycker man inte i sig citodon.Det är intressant jag har alltid sett mig själv som en riktig mes när det gäller smärta, men jag kanske har jag en lite högre smärttröskel än jag trodde om jag först gick omkring med en fraktur i lilltån och nu en fraktur på nyckelbenet utan att tycka det var något särskilt.
Nu måste jag bara fatta hur man tar på sig mitellan. Har instruktioner och sköterskan satt på den på akuten men får den inte att sitta på plats som den ska.
Det har jag inte heller hört! Känns som ett annorlunda uttal, och kanske en orerande version av traggla då?Tjaggla är för mig tjata oavbrutet