Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sak jag blitt bättre på ju äldre jag blir är att lyssna på mig själv och göra mina egna val, skönt. Och så finns det de som har åsikter om hur jag gör och kommenterar det för att sen göra likadant själva- det lyssnar jag absolut inte på, skrattar bara åt dumheten inombords 🙃.

Nehej, bäst att lämna den sköna sängen och ta tag i dagen.

Senast ändrad:
Har typ som baksmälla efter igår. Har sovit nonstop typ hela dagen. Sambo har tagit matning och ut med djur.:love: Så skönt!
Insåg att om en vecka är det dags för röntgen/datortomografi för att kolla om det kommit tillbaks någon cancer. Så nervös nu! Usch!
Håller alla tummarna att skiten håller sig borta❤️

Nästan obefintlig sömn i natt, somnade och blev väckt efter 40min och då tyckte min hjärna att ”Japp, nattsömnen avklarad! ✅:banghead:
Och en hel natts hjärnsnurr är definitivt inte bra, hinner övertänka alldeles för mycket. Blörk.

Tvättar en maskin och har en till att köra sedan. Ska koka te också tror jag.

När dotter är lite äldre kan ni få riktigt fina resor.
Tror böket blir större än njutningen när hon är så liten?
Ja plus allt annat. Himla bök bara ta sig nånstans.
Men har inte kunnat njuta av sol och värme på evigheter. Sommaren som var letade jag skugga och våndades i värmen.
Det är nog mer illusionen av SEMESTER och fint väder jag saknar. Kommer säkert ändå inte bli ett dugg ”semester” så lika bra stanna i gråa Sverige

Missnöjd i dag. Rida i går gick toppen men sen var det det här med att sova. Kramp. Hela natten.
Framsida lår, baksida lår, ryggen, armen, vaderna, och till slut givetvis i foten jag har ont i.
Hela foten krullade ihop sig a la kinesisk lotusfot. Schysst, verkligen.

Så noll sömn i natt, och nu är foten ännu mer svullen, och jag har efterdyningsont speciellt i vaderna. Vaderna gör dessutom sin sedvanliga popcorngrej när musklerna pirrar och poppar som popcorn.
Mår därtill illa och har ont i händerna efter allt hoppande på kryckor.
Gnäll gnäll!

Nu ska jag tänka på hur bra det gick på ridlektionen i går i stället!

Missnöjd i dag. Rida i går gick toppen men sen var det det här med att sova. Kramp. Hela natten.
Framsida lår, baksida lår, ryggen, armen, vaderna, och till slut givetvis i foten jag har ont i.

Så noll sömn i natt, och nu är foten ännu mer svullen, och jag har efterdyningsont speciellt i vaderna. Vaderna gör dessutom sin sedvanliga popcorngrej när musklerna pirrar och poppar som popcorn.
Gnäll gnäll!

Men vad har du gjort med foten egentligen? Något du bör kolla upp kanske?

Gnäll gnäll!

Det var kanske ridningen som utlöste nattens problem?

Var redigt trött i morse efter natten med nackspärr, barnen drog fram som en hel förskoleklass med selektiv hörsel hela morgonen och när jag väl damp ner på skrivbordsstolen med en varm kaffe och en timmes egen arbetstid framför mig plingade telefonen till. Vi måste hämta dottern. Fredrik Backman hade förmodligen författat situationen så att jag suckade så djupt att gardinerna nere på ekonomi på andra sidan kontorslandskapet fladdrade. Maken fick åka idag, och jag stannar hemma i morgon. Nu ska jag slänga i mig lite mat och sedan spendera lunchen på Panduro så att jag och dottern kan pyssla hela dagen i morgon. Vi har slut på glitter vilket råkar vara min 3-årings kattmynta just nu. Silver lining osv. Vi kanske gör pannkakstårta till lunch också.

Gnäll gnäll!

Har du testat magnesium? Det funkar på mig de gånger jag haft kramper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka