Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena träningskompisen var uppe och hämtade några eftersläntrarlamm på fjället i slutet av september, och fick med sig en ren. Den hade adopterat fåren som sin nya familj, och stod och surade utanför uppsamlingsfållan i flera dagar innan renskötaren kom och hämtade den.

Träningskompisens stackars hund sov gott den kvällen. En ren har långa ben och håller högt tempo - fåren hakade på. Hunden fick springa som en galning för att hålla kontroll på dem de två milen de hade att gå till fållan :rofl::rofl:
Renar är skumma. När jag praktiserade hos Lasse Marklund hade vi en ren som gick med unghästarna i hagen på dagen och sedan sov på Lasses veranda varje natt hela vintern. Den anslöt till resten av renarna när de passerade nästa säsong.

Jag fick för övrigt gulla med ett annat städdjur idag. Det här är Nettle. ❤️
20251027_135406.webp

Tog en promenad för någon timme sedan och pannlampan slutade fungera. Dåliga batterier på telefonen också. Så det var minst sagt mörkt.
Mörkt och fuktigt.
Tur att vägen inte är jätteavancerad. Rakt fram, höger, vänster och höger och vänster igen.

Fick nyss ett mejl från en gammal kunds mamma som hade sett ett av mina foton hemma hos dottern och ville beställa ett åt sig själv med. Blir alltid så glad när någon gillar mitt arbete och kul att få in en liten och enkel beställning nu när jag egentligen är för dålig för att kunna jobba.

Har suttit och funderat på frukosten, om jag skulle göra en omelette eller en tallrik fil och flingor med banan. Nu blev det ett par mackor och en stooor mugg latte med kakao som topping istället då jag inte är så hungrig och ska vaka av idag, så efter morgonkissen med vov så blir det sängen för att sova fram till ca lunch. :up:

Bifogade filer

• IMG_0301.webp
    IMG_0301.webp
    54,2 KB · Visningar: 901
Tror inte jag orkar jobba med denna ångest i kroppen. Får ringa och avboka besök, och det är nästan lika jobbigt det.. Eller så biter jag ihop och åker in till jobbet ändå. Det vore ju bra om tillsynen blev gjord.
Äsch jag vet inte.. Måste bestämma mig snart men jag verkar helt oförmögen att ta minsta lilla beslut.

Två nätter i rad har jag drömt långa drömmar (så har känslan varit iaf) där jag letat efter en sak. Har inte hittat det jag letat efter i någon av drömmarna. Undrar om min hjärna försöker bearbeta eller säga mig något 😅

Kollar resor. Sista minuten. Det måste vara varmt, finnas palmer och riktigt fina ständer.
Åhhh!
Men jag har inte råd, tid, möjlighetoch vet inte vem jag ska åka med 😞
Hmm.. kanske åker ändå. Vi lever bara en gång.

Såg precis ett inlägg om en julkalender på Facebook. En bullkalender! Gott tänkte jag, men började fundera på om inte bullarna blir dåliga om de redan nu är i en julkalender. Kanske var det recept? Nä. "Perfekt för dig som vill ha energi" stod det i texten. Jaja. Jag scrollade ner till bilden. Det var en Red Bull-kalender! Energidricka, inte bullar :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka