Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vc remitteras till närakuten. Så väntar på bussen i regnet. Förhoppningsvis eftersom det är lov är det inte lika många där som vanligt. Men hon tyckte definitivt röntgen och sedan får vi se. Men jag måste först bli kollad på av närakuten sedan skickar de mig till röntgen och sedan tillbaka till läkare där.

Jag fryser det regnar och min arm gör ont. Jäklar påhitt det här. Grrr

Vc remitteras till närakuten. Så väntar på bussen i regnet. Förhoppningsvis eftersom det är lov är det inte lika många där som vanligt. Men hon tyckte definitivt röntgen och sedan får vi se. Men jag måste först bli kollad på av närakuten sedan skickar de mig till röntgen och sedan tillbaka till läkare där.

Vad bra att du kollar upp det. Förhoppningsvis har du mindre ont snart :) .

Vc kunde inte skicka dig direkt till röntgen? Jag fick remiss från vc och sedan var det bara att åka till röntgen.

Gick du via VC eller direkt via sjukhusläkare? Om det inte varit så sent hade hen skickat plåtarna till vc och jag gått tillbaka. Men hinner inte innan fem så här sitter jag. Bara tio nummer kvar en timme :meh:
Gick till fysioterapeut, som pratade med läkare på vc som skrev remiss till sjukhuset. Mitt närmsta sjukhus har dropp in på röntgen, dagtid. Annars hade jag fått remiss till akuten på ett sjukhus lite längre bort.

Gick till fysioterapeut, som pratade med läkare på vc som skrev remiss till sjukhuset. Mitt närmsta sjukhus har dropp in på röntgen, dagtid. Annars hade jag fått remiss till akuten på ett sjukhus lite längre bort.
Jag tror vc tyckte jag skulle gå via närakuten så det bedömmer om röntgen så de kan analysera plåtarna direkt. Jaja iaf behöver jag inte tänka på vattnet är avstängt. Det här kommer ta några timmar.

Jag behöver reda ut en småkrånglig situation som kräver att jag pratar med såväl arbetsförmedlingen som försäkringskassan och csn (ev. universitetet också) 🥲

Måtte jag ta mig igenom dessa telefonköer levande! 😵🤞
Ska inte klaga dock, är faktiskt på plats 8 efter en timmas kö på arbetsförmedlingen så det kunde varit värre
Jag kom fram till af efter 4 timmar men blev inte klokare av samtalet 🙃 Ska försöka prata med fk igen imorgon 🫠 Om jag sätter igång tidigare imorgon hinner jag nog med csn också!

Vad svårt det ska vara att skydda sitt sgi, veta om man ska/får vara inskriven som arbetasökande och räkna ut hur länge man får studielån 😅 Alla svar är i stil med: "Du kan inte veta om du får ersättning/stöd i framtiden om du gör som vi säger att du ska göra - en utredning kan gå hursomhelst ändå 🤷‍♀️" 🤣

Produktiv dag idag. Gym i morse sen skogen och jaga med taxen ett par timmar innan jobb. Gick en liten promenad med andra hunden på lunchrasten och sen mera jobb. Tänker snart logga ut och fortsätta med detta i morgon igen. Ska röja undan disken och laga middag. Blir en rätt lugn kväll som tur är. Kanske läsa en del :)

Varit och grejat med silversmide på eftermiddagen. Känns som att allt gick fel idag, iaf med lödningarna. Men tillslut fick jag till det så jag är ett steg längre fram än när jag kom dit, så då gick jag hem innan något mer skulle gå fel.
Allmänt spänd idag, så var nog där problemet låg.

Känner mig lite mer som människa efter att ha sovit lite efter jobbet. Nu ätit god lyxig fryspizza :d

Ska plocka lite här hemma och packa. Efter kvällens ridlektion ska jag åka till sommarstugan med hundarna och hänga där några dagar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka