Ceta
Moderator
Bra att veta! Min är ordentligt gammal och börjar låta lite oroandeICA har sådana, jag håller utkik för min mikro sjunger på sista versen och jag behöver inte elva miljarder funktioner på den...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att veta! Min är ordentligt gammal och börjar låta lite oroandeICA har sådana, jag håller utkik för min mikro sjunger på sista versen och jag behöver inte elva miljarder funktioner på den...
I ugnen eller på spisen. Fast det är sällan jag äter matlåda hemma.Jag har hört talas om människor som inte har någon micro men trodde det var någon form av urban legend
Jag är uppriktigt nyfiken. Hur värmer ni era matlådor utan micro?
Bra att veta! Min är ordentligt gammal och börjar låta lite oroande![]()
Bra att veta! Min är ordentligt gammal och börjar låta lite oroande![]()
Wow, dejtar du Fred Flinta![]()
Har ingen tv heller.
Jag har inte heller nån TV. finns inget ställe i den här minikåken med nog väggyta.
Har aldrig haft egen. Under åren med familj ägde maken TV.
Numera streamar jag.
F.ö.gillar jag män med något annan kropppsbyggnad än Fred
Visa bifogad fil 176887
Nja, en kastrull kanske. Eller en ugnsform.
Generellt handlar det om att de inte vill ha den strålningen på mat.
Det kan ju bli en egen tråd men elektromagnetisk strålning är inte ofarlig för människokroppen. Så valen att inte utsätta sig för vad de tycker onödig strålning är ju ett beslut och prio.Det är INGET som helst farligt med strålningen i en mikrovågsugn! Var snäll och sprid inte ovetenskapliga myter.
Strålningen i en mikrovågsugn är inte en joniserande strålning utan en form av elektromagnetisk strålning som inte på något som helst sätt är kvar i maten.
Edit: Såg sedan att det inte var din åsikt men låter ovanstående stå kvar, många tror det är farlig strålning i en mikro.
Det kan ju bli en egen tråd men elektromagnetisk strålning är inte ofarlig för människokroppen. Så valen att inte utsätta sig för vad de tycker onödig strålning är ju ett beslut och prio.
När det gäller en intakt mikrovågsugn är det inte alls farligt, sprid inte sådana myter.
Jag har ALDRIG påstått att all elektromagnetisk strålning är ofarlig, jag vet mycket väl att den kan vara farlig under vissa förutsättningar. Men när det gäller en mikrovågsugn finns det inget som helst farligt med den och det finns INGEN som helst strålning kvar i maten (förutom värmestrålning då, vilket är hela poängen med att mikra mat...).
Hur är det med att stirra in i micron på maten? När man växte upp och fick den första micron fick man ju höra att det var farligt att titta in i micron när den var på
Vilket jag egentligen inte tror på men det lever kvar när jag kör mina popcorn eller havregrynsgröt![]()
När det gäller en intakt mikrovågsugn är det inte alls farligt, sprid inte sådana myter.
Jag har ALDRIG påstått att all elektromagnetisk strålning är ofarlig, jag vet mycket väl att den kan vara farlig under vissa förutsättningar. Men när det gäller en mikrovågsugn finns det inget som helst farligt med den och det finns INGEN som helst strålning kvar i maten (förutom värmestrålning då, vilket är hela poängen med att mikra mat...).