Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow, dejtar du Fred Flinta :angel::D

1762864139182.webp

Bra att veta! Min är ordentligt gammal och börjar låta lite oroande 🙈

Det är snart Black Friday, då kan man göra ett kap. Jag har haft min, basisk modell i snart 10 år och den fungerar fortfarande utmärkt. Den förra var också ca 8 år gammal och behövde bytas när strömmen gick så fort jag pluggade in den. Behöver inte heller en massa finesser. Däremot kunna tina upp mina okända klumpar med mat.

Och som jag skrivit tidigare, det är oslagbart att när man bara inte orkar göra något så, in med ramen snabbnudlar i en skål vatten i mikron. Mikra ca 5-6 min på högsta värmen, rör om någon gång under tiden. Häll över kryddpåsen, klar. Minimal ansträngning och disk

Jag har en liten TV, men använder den bara när jag har sällskap, annars streamar jag alltid på laptopen. Önskar jag slapp TV'n då den är ful, men praktisk de gånger vi är flera.

Det blev en mal pojke på Zoo.se, och lite levande snask åt mina fiskar
Köpte lite julblommor på Blomcenter- amaryllis, julstjärna, cyklamen
Åt lunch och fikade på Tinget. Nu hem och släppa ut lille Hubert i ena stora karet. Det finns nämligen bara honor där nu

Det är INGET som helst farligt med strålningen i en mikrovågsugn! Var snäll och sprid inte ovetenskapliga myter.

Strålningen i en mikrovågsugn är inte en joniserande strålning utan en form av elektromagnetisk strålning som inte på något som helst sätt är kvar i maten.

Edit: Såg sedan att det inte var din åsikt men låter ovanstående stå kvar, många tror det är farlig strålning i en mikro.
Det kan ju bli en egen tråd men elektromagnetisk strålning är inte ofarlig för människokroppen. Så valen att inte utsätta sig för vad de tycker onödig strålning är ju ett beslut och prio.

Det kan ju bli en egen tråd men elektromagnetisk strålning är inte ofarlig för människokroppen. Så valen att inte utsätta sig för vad de tycker onödig strålning är ju ett beslut och prio.

När det gäller en intakt mikrovågsugn är det inte alls farligt, sprid inte sådana myter.

Jag har ALDRIG påstått att all elektromagnetisk strålning är ofarlig, jag vet mycket väl att den kan vara farlig under vissa förutsättningar. Men när det gäller en mikrovågsugn finns det inget som helst farligt med den och det finns INGEN som helst strålning kvar i maten (förutom värmestrålning då, vilket är hela poängen med att mikra mat...).

När det gäller en intakt mikrovågsugn är det inte alls farligt, sprid inte sådana myter.

Jag har ALDRIG påstått att all elektromagnetisk strålning är ofarlig, jag vet mycket väl att den kan vara farlig under vissa förutsättningar. Men när det gäller en mikrovågsugn finns det inget som helst farligt med den och det finns INGEN som helst strålning kvar i maten (förutom värmestrålning då, vilket är hela poängen med att mikra mat...).

Hur är det med att stirra in i micron på maten? När man växte upp och fick den första micron fick man ju höra att det var farligt att titta in i micron när den var på :D

Vilket jag egentligen inte tror på men det lever kvar när jag kör mina popcorn eller havregrynsgröt :rofl:

Hur är det med att stirra in i micron på maten? När man växte upp och fick den första micron fick man ju höra att det var farligt att titta in i micron när den var på :D

Vilket jag egentligen inte tror på men det lever kvar när jag kör mina popcorn eller havregrynsgröt :rofl:

Det är helt ofarligt under förutsättning att mikron är hel... däremot är det väl lite "titta på målarfärg som torkar"-varning på det :angel:

Det enda är väl att man inte ska stoppa metall eller en katt i mikron. Jo, det har på riktigt skrivits det i användarmanualen. Man undrar vilka psykos/idioter det finns.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka