Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb

Bilen imorses Du har 16 min till *jobbplatsen* sen direkt under Du har 7 min till Jobb

Undrar vart min bil tror jga jobbar egentligen? :rofl:

Kallt som tusan och halt. Snöade igår så då var det jag som aktu bokade tid för däckbyte. SAåp idag 12:40 drar jag ocgh svidar om till vinterdäck.

Blir nog en bra dag detta.

Trots att kollegan började sjunga Oh Linda osv.. tills hen kom på att jag faktiskt inte heter Linda. Men vafasen skönsång en fredag morgon även om det är fel namn är värt att firas :D

Inte imponerad över dessa morgonskift... men det ökar förstås på veckans timmar lite sådär smygigt. :) Tycker alltid att det känns mindre när de extra timmarna ligger på morgonen istället för kvällen. Jag avskyr att kliva upp men när det är gjort är det gjort! Värre att sitta hela dagen och veta att eftermiddagen blir dryg och lång.

Försöker köpa ny (begagnad) bil. Motorer, utsläpp (tydligen kan problem med gå igenom besiktning för diesel redan nästa år), banklån… ett heltidsjobb bara det. Sälja gamla bilen… (som behöver lite vård men inte omöjlig vård så bra pris om man vill mecka lite själv).
O det gör ju att vinterdäcken inte kommer på ännu för vet inte om jag ska sälja.
O snön kommer nästa vecka.

Nu har minusgraderna kommit och jag avskyr det. Men så länge det inte är snö så får det gå.
Fredag är det iaf, bästa dagen, bästa känslan!
IMG_7654.webp

Kom underkylt regn tidigare i veckan så det är en isbark på allt och snorhalt ute, tur jag har brodd. Vad värre är, är att hästarna är oskodda. Jag får nog helt enkelt köra ut lite spån i hagen och vattna på det så det blir lite mindre halt vid vattnet. I vindskyddet och vid hösilaget är det bättre underlag. Hoppas hovis kan hitta en lucka snart.

Jag och maken har dragit igång vårt vinterprojekt som är att måla om i källaren. Vi har källare under hela huset och den är 105 m2. Största rummet (verkstaden) och gymmet är målade sen några år tillbaka. Men det är ju jäkligt mycket kvar 😅 Vi började med ett litet rum igår där tankarna till pannan står och där jag sen kommer ha mina sådder och odlingar. Efter nåra drag med rollern så blev jag påmind om vad fruktansvärt tråkigt jag tycker det är att måla 😂 Och det är sjukt mycket som ska målas. Men men det kommer bli väldigt fint jämfört med dom fula färgerna som är nu. Både väggar och golv ska målas.

När Bruce blev sjuk förra helgen skulle vi precis börja måla om uppe på vinden. Vi funderade på att vänta, men jag behövde distraktion. Sen gick det utför. Nu sitter jag och tittar på den halvmålade väggen och funderar på om jag ska fortsätta i helgen, eller låta det vara. Det känns surrealistiskt att bara fortsätta livet. Hade det varit en människa så hade man kunnat säga att "hen hade velat att vi skulle..", men inte Bruce. Mamma tände ett ljus och sa att hon minns vår gosiga, spralliga och glada hund. Jag skrattade och sa att det är intressant för jag minns vår envisa, surpuppa till hund som alltid skulle tränga sig fram i centrum :heart Han hade fnyst åt att låta livet fortsätta utan honom.

Peppar peppar, ta i trä, kasta salt etc etc. Det verkar som att jag nog kommer klara av att jobba på horse show i år ändå.
På tisdag måste jag bestämma mig. Planerar att fram till dess ha promenerat minst 1 timme och sett att det inte hänt något katastrofalt med foten.

Vården är helt bedrövlig. Det är 3,5 veckor sedan jag var på magnetröntgen och jag har inte hört ett pip. Ringde dem i onsdags och då hade de inte ens tittat på bilderna. Då blev jag för första gången i mitt liv lite pushig på vården och sa typ "kan du vara snäll och prata med den som ska titta på bilderna att jag har väntat 3 veckor nu? det börjar bli segt att vänta och jag behöver veta snart om jag får belasta foten"

... Nu har jag tagit eget beslut om att belasta foten iofs, men ändå. Jag går lite försiktigt fram (ha ha...) så borde inget dumt hända.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Att bryta mig loss
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka