Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prognoserna säger -6 och-8. Batteriet på min termometer är dött så jag vet inte riktigt men förbaskat kallt iaf.
Vaknade klockan sex vilket är på tok för tidigt.
Känner mig lite ångestig utan att veta riktigt varför.
Ska snart klä på mig och ta mig ut på en joggingrunda.

Det här med lediga helger är ett överspelat kapitel. Jag byter myndighet så att jag får jobba lite även lördag/söndag. Kaffet är urdrucket. Dags att fylla på.
IMG_8791.webp

Dricker kaffe och tittar ut över frosten i trädgården. Magiskt fint. Barnen ska ut och promenera i morgonrockarna säger dom, gissar det blir kortvarigt :angel:

Vi ska in och handla lite om en stund, har också lovat besök på lekplats och ikväll blir det promenad i stan för att titta på kommunens ljusinstallationer, om vi orkar.

Hittade precis den perfekta lilla julklappen till mina närmsta kollegor :) . Ska beställa och för en gångs skulle vara ute i god tid och faktiskt köpa något som känns riktigt bra.

Sitter och försöker göra mig redo för att gå upp på vinden och såpskura golvet. Har aldrig gjort det förut så jag googlar tips. Har i alla fall förstått att vattnet ska vara kallt, eller möjligtvis lite ljummet. Inte varmt för då kan träet bli grått tydligen.

Dricker kaffe och tittar ut över frosten i trädgården. Magiskt fint. Barnen ska ut och promenera i morgonrockarna säger dom, gissar det blir kortvarigt :angel:
Kissarna gick ut kom in lika fort. Husse var ute Queen passade dörren och drog ut efter 2 minuter stod hon och jamade. Hon gjorde ett 3:e försök när vi åt frukost tog 1 minut så ville hon in. Nu ligger de på varmvattenberedare istället där var varmare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka