Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlat, passade på att köpa toapapper och hushållspapper när jag ändå had min dramaten. Tyvärr hade de inte mjölken så jag kommer behöva åka en gång till, bugger. Orkade inte stanna i den andra ICA som brukar ha minimjölken på vägen hem.

Kanske ändå ge mig ut och göra det idag? Ibland skulle jag verkligen ha bil, alt råd att åka taxi överallt.

!!!!!
Klickade hem ett Nintendo Switch 2! Hade tänkt se om den skulle komma på rea under Black Friday, men priset idag var lägre än det någonsin varit, och jag misstänker att det inte kommer några reor på konsolen efter att ha läst på mer. Så jag slog till nu.

Moget och ansvarsfullt? Nä. Kul? JAAA!

Grattis på 30-årsdagen, Caoimhe. Bara 2 månader i förskott! 😁🥳

!!!!!
Klickade hem ett Nintendo Switch 2! Hade tänkt se om den skulle komma på rea under Black Friday, men priset idag var lägre än det någonsin varit, och jag misstänker att det inte kommer några reor på konsolen efter att ha läst på mer. Så jag slog till nu.

Moget och ansvarsfullt? Nä. Kul? JAAA!

Grattis på 30-årsdagen, Caoimhe. Bara 2 månader i förskott! 😁🥳
Grattis! Är det en sån man kan bygga sitt eget Mario-spel på Eller Mario-banor eller hur det nu var? Ett sådant vill jag ha hahaha :D Jag är så barnslig, men älskar Super Mario :D Har den grå burken i liten modell och spelar de klassiska spelen samt Nintendo Wii och de Mario spelen där. Numera går det inte bra pga synen men fy fanken vad jag och min syster har haft roligt när vi spelade ihop när jag bodde i Skåne! Hon ser nästan lika dåligt som jag. Två med dålig syn som spelar Mario, det blir hur kul som helst, speciellt när man inte spelar för att "vinna" utan för att ha kul, vi låg dubbelvikta av skratt!

Grattis! Är det en sån man kan bygga sitt eget Mario-spel på Eller Mario-banor eller hur det nu var? Ett sådant vill jag ha hahaha :D Jag är så barnslig, men älskar Super Mario :D Har den grå burken i liten modell och spelar de klassiska spelen samt Nintendo Wii och de Mario spelen där. Numera går det inte bra pga synen men fy fanken vad jag och min syster har haft roligt när vi spelade ihop när jag bodde i Skåne! Hon ser nästan lika dåligt som jag. Två med dålig syn som spelar Mario, det blir hur kul som helst, speciellt när man inte spelar för att "vinna" utan för att ha kul, vi låg dubbelvikta av skratt!
Tack! 😁 Man behöver spelet Super Mario Maker 2 för att kunna bygga sina egna banor, men det kan man göra på den "gamla" versionen av Switch också, och den kan du få tag på till ett rimligare pris än Switch 2. 😁 Switch 2 är den senaste modellen av Nintendos modernaste konsol, som man både kan spela handhållet eller på TVn. Jag har en gammal Switch sedan tidigare, och det är verkligen en underbar konsol (och går enkelt att ta med sig när man reser!).

Handlat, passade på att köpa toapapper och hushållspapper när jag ändå had min dramaten. Tyvärr hade de inte mjölken så jag kommer behöva åka en gång till, bugger. Orkade inte stanna i den andra ICA som brukar ha minimjölken på vägen hem.

Kanske ändå ge mig ut och göra det idag? Ibland skulle jag verkligen ha bil, alt råd att åka taxi överallt.
Men du kan inte bara köpa lättmjölk då :confused: ? Det finns väl i princip överallt? Skillnaden i kalorier - jämfört med minimjölk - är väl rätt minimal?

Skulle köpa rosor och lägga på olycksplatsen vid Tekniska idag, men hittade inte röda. Fanns gula, men när jag kollade betydelsen så blev det jättefel. Vita fanns däremot, de stod tydligen bl.a för sympati utöver oskuld och nått mer.
Kan man lägga vita rosor på en plats där folk avlidit? Eller ska jag strunta i det helt när det inte fanns röda?

Skulle köpa rosor och lägga på olycksplatsen vid Tekniska idag, men hittade inte röda. Fanns gula, men när jag kollade betydelsen så blev det jättefel. Vita fanns däremot, de stod tydligen bl.a för sympati utöver oskuld och nått mer.
Kan man lägga vita rosor på en plats där folk avlidit? Eller ska jag strunta i det helt när det inte fanns röda?
Jag skulle göra det, gesten och tankarna är det viktigaste.

Tack! 😁 Man behöver spelet Super Mario Maker 2 för att kunna bygga sina egna banor, men det kan man göra på den "gamla" versionen av Switch också, och den kan du få tag på till ett rimligare pris än Switch 2. 😁 Switch 2 är den senaste modellen av Nintendos modernaste konsol, som man både kan spela handhållet eller på TVn. Jag har en gammal Switch sedan tidigare, och det är verkligen en underbar konsol (och går enkelt att ta med sig när man reser!).
Det är nog utanför min prisklass ett tag till, men ska önska mig det i julklapp av barnen, tänkte jag, man vet aldrig :D De bara virrar på huvudet och tycker att jag är knäpp eftersom jag inte ens ser. Jamen, jag VILL ju :D Har du byggt egna banor och så? Är det kul? Kan man inte koppla den gamla Switch till TVn? Det är nästan ett måste, annars ser jag ju inget alls hahahahaha! :D

Men du kan inte bara köpa lättmjölk då :confused: ? Det finns väl i princip överallt? Skillnaden i kalorier - jämfört med minimjölk - är väl rätt minimal?

Jag har lite ocd just vad gäller minimjölk. Funderar på att handla imorgon eftersom jag har noll lust att äta lammstek imorgon så det får bli något annat. Orkar inte ge mig ut i mörkret och kylan. Eller...

Jag hade aldrig funderat på vare sig färg eller blomsort.

Jg och pappa bytte däck på både min och deras bil i förmiddags, väldigt vältajmat med att kylan kom.

Sen åkte jag med en kompis och hennes brukare på second hand och lunch. Ingen shopping för min del, men väldigt trevlig utflykt :)

Nu ska jag nog ta en av mina goda kardemummabullar från frysen!

Varit ute hela dagen idag och fixat med staketet inför vintern, högt gräs som måste rensas bort från de 300 metrarna fårstängsel så inte det gör att ev. snötyngd trycker ner staketet. Jag fattar inte hur mycket det har växt under hösten :meh:
Sen satte jag iordning de två ljusbuskar jag har vid ingången och tog fram lite fler fågelmatare, sen kom mörkret - då gick vi in. Så nu sitter jag och värmer mig med en Irish :d

Suck, jag tycker om när jag kan använda min balkong som kylskåp men nu har det gått från 13-10+ till minusgrader. Grrr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka