Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad kallt det har blivit! 🥶 Usch, hatar kyla och ser inte fram emot vintern.
Glad att jag orkade ta en repa med hästen idag. Älskade lyckopiller! ❤️
Nu ska jag tina mig själv i badet. Tror jag avskyr kyla tom mer än min häst innerligt hatar regn. 😅
Gölle såg hjortar och vacker himmel:
IMG_1010.webp

Det är nog utanför min prisklass ett tag till, men ska önska mig det i julklapp av barnen, tänkte jag, man vet aldrig :D De bara virrar på huvudet och tycker att jag är knäpp eftersom jag inte ens ser. Jamen, jag VILL ju :D Har du byggt egna banor och så? Är det kul? Kan man inte koppla den gamla Switch till TVn? Det är nästan ett måste, annars ser jag ju inget alls hahahahaha! :D
Jag har inte själv spelat just Super Mario Maker, men vet att det i alla fall var poppis när det släpptes. Jag kikade lite på när andra spelade, och det såg kul ut! 😁 Och ja, alla varianter av Switch (förutom Switch Lite) funkar både direkt på konsolen och att koppla upp på TVn! Det är det som är så fint med just den konsolen (utöver de Nintendo-exklusiva spelen, såklart). Håller tummarna för att du får dig ett Switch i julklapp! 😁

Jag har inte själv spelat just Super Mario Maker, men vet att det i alla fall var poppis när det släpptes. Jag kikade lite på när andra spelade, och det såg kul ut! 😁 Och ja, alla varianter av Switch (förutom Switch Lite) funkar både direkt på konsolen och att koppla upp på TVn! Det är det som är så fint med just den konsolen (utöver de Nintendo-exklusiva spelen, såklart). Håller tummarna för att du får dig ett Switch i julklapp! 😁
Låter ju helt klart perfekt! Tror jag ska ta ett samtal med mina små telningar i kväll om vad jag önskar mig :D Äldsta sonen sa något om att det snart är dags att byta ut min dator, den börjar bli till åren... och då är den alltså bara två år gammal nu så jag fick hejda honom :D Tror de kan få satsa på det här istället. :D Undrar vad det var jag sa förut att jag önskade mig, var något viktigt. Hm, minns att jag önskade mig dialektboken med Sveriges alla dialekter och som man kan lyssna på också, men så var det något annat också men det har jag glömt nu. Förträngt? Skit i dialekterna, de är kvar till min födelsedag! :D

För mig är det en bussresa på ca 10 minuter till Ica som har minimjölken så fortsätter nog att åka - bussarna går med 7 min mellanrum nu när det är helg.
Men så lyxigt!! Här går de var 30 minut på helgen och på vardagar mellan kl 9 och 14, sedan var 10 onde eller var 20 onde minut. På vintern önskar jag mig liiiite tätare trafik, man blir fort bortskämd i en stad, förr gick bussen en gång i timmen där jag bodde och slutade gå vid kvart i 8 på kvällen samt gick bara mellan 9 och 16 på helger.

Himla tur att jag åkte och handlade idag eftersom jag inte hade något tresiba (långverkande) insulin kvar. Trodde det fanns en ampull till men det var helt slut igår kväll. Lyckades iaf kunna ta 11 enheter så det blev ok till slut. Men nu har jag ett lager hemma. Skönt!

Det är faktiskt ett plus med att bo i en storstad. Vi har ett apotek relativt nära mig som är öppet till 22:00 och ett som ligger vid T-Centralen och har öppet dygnet runt.

Himla tur att jag åkte och handlade idag eftersom jag inte hade något tresiba (långverkande) insulin kvar. Trodde det fanns en ampull till men det var helt slut igår kväll. Lyckades iaf kunna ta 11 enheter så det blev ok till slut. Men nu har jag ett lager hemma. Skönt!

Det är faktiskt ett plus med att bo i en storstad. Vi har ett apotek relativt nära mig som är öppet till 22:00 och ett som ligger vid T-Centralen och har öppet dygnet runt.
Är det även så på helgerna, öppet dygnet runt och till 22?

Här är det inte de öppettiderna. Rätt störigt. Normala öppettider på lördagar, men stängt söndagar. Vet inte om ett är öppet på söndagar, men det ligger utanför centrum, skitirriterande, tror dessutom det är det man inte kan ta sig till med buss.... för de drog in bussen av någon sjukt störig anledning.

Beställde medicin förra torsdagen på sjukhusapoteket och skulle hämta den på fredagen när jag ändå jobbade på plats (jobbar på sjukhuset ju). Nu blev det inte så utan fick jobba hemma. Nu blev det inte ens så utan fick ett EP-anfall så jobbade inte utan sov bort dagen och orkade inte åka i väg, tänkte att jag kan ju åka till apoteket på lördagen och hämta min viktiga medicin. Mm, viss jag kunde, SJUKHUSAPOTEKET är stängt lördagar och söndagar!! Hur? Varför? Det är ett sjukhus? Vem tänkte inte här?!

Men så lyxigt!! Här går de var 30 minut på helgen och på vardagar mellan kl 9 och 14, sedan var 10 onde eller var 20 onde minut. På vintern önskar jag mig liiiite tätare trafik, man blir fort bortskämd i en stad, förr gick bussen en gång i timmen där jag bodde och slutade gå vid kvart i 8 på kvällen samt gick bara mellan 9 och 16 på helger.
Men är du allvarlig? , bussarna går va 10 eller 20 minut men du vill att dom går tätare? Jösses det är ju sjukt onödigt

Är det även så på helgerna, öppet dygnet runt och till 22?

Här är det inte de öppettiderna. Rätt störigt. Normala öppettider på lördagar, men stängt söndagar. Vet inte om ett är öppet på söndagar, men det ligger utanför centrum, skitirriterande, tror dessutom det är det man inte kan ta sig till med buss.... för de drog in bussen av någon sjukt störig anledning.

Beställde medicin förra torsdagen på sjukhusapoteket och skulle hämta den på fredagen när jag ändå jobbade på plats (jobbar på sjukhuset ju). Nu blev det inte så utan fick jobba hemma. Nu blev det inte ens så utan fick ett EP-anfall så jobbade inte utan sov bort dagen och orkade inte åka i väg, tänkte att jag kan ju åka till apoteket på lördagen och hämta min viktiga medicin. Mm, viss jag kunde, SJUKHUSAPOTEKET är stängt lördagar och söndagar!! Hur? Varför? Det är ett sjukhus? Vem tänkte inte här?!

Vanliga apotek har öppet till 15 på lördagar, vissa även på söndagar. Men ja, öppet till 22:00 alla dagar, och som sagt sedan ett som är öppet dygnet runt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat