Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men är du allvarlig? , bussarna går va 10 eller 20 minut men du vill att dom går tätare? Jösses det är ju sjukt onödigt
De går var 30 minut på helgerna, men på vintern när det är kallt känns det som en evighet, det var så jag menade. Och jag skrev att man fort blir bortskämd när man bor i en stad. Det är ju inte precis så att jag skriver till kollektivtrafiken och tjatar om tätare busstrafik för att jag fryser utan det var bara en reflektion om att det kanske hade varit trevligt med buss var 7 minut även här, typ under vintern.

Det är ju fortfarande alldeles tillräckligt med en gång i halvtimmen. Hellre det än att de kör halvtomma bussar. :)
Jesus, det var bara en kommentar på lyxen med bussar var 7e minut och att jag tidigare var van vid en gång i timmen och knapp trafik på helgerna, samt att det numera är kallt att vänta 30 minuter på nästa buss när man missar anslutningen! Det var liksom inte ens allvarligt menat!

Kom igen liksom! Givetvis är det fullt tillräckligt i en stad som denna och givetvis är jag väldigt tacksam över att jag ens kan ta bussen och givetvis räcker det och blir över för mig och man ska inte köra tomma bussar!

Det tog tid för mig att komma igång idag. Kanske inte jättekonstigt när jag somnade kl. 05 i och för sig 😆 Till slut vaknade jag till ändå och har handlat kattmat, gått promenad, handlat mat till mig själv, lagat mat, städat lite, diskat, fått in ren tvätt och pluggat. Nu ska jag bara rensa avloppet - sen tänker jag parkera i soffan och titta på tv 🥳

De går var 30 minut på helgerna, men på vintern när det är kallt känns det som en evighet, det var så jag menade. Och jag skrev att man fort blir bortskämd när man bor i en stad. Det är ju inte precis så att jag skriver till kollektivtrafiken och tjatar om tätare busstrafik för att jag fryser utan det var bara en reflektion om att det kanske hade varit trevligt med buss var 7 minut även här, typ under vintern.
Men du står väl inte ute och väntar på bussen. Man går väl till hållplatsen i rätt tid.

Jesus, det var bara en kommentar på lyxen med bussar var 7e minut och att jag tidigare var van vid en gång i timmen och knapp trafik på helgerna, samt att det numera är kallt att vänta 30 minuter på nästa buss när man missar anslutningen! Det var liksom inte ens allvarligt menat!

Kom igen liksom! Givetvis är det fullt tillräckligt i en stad som denna och givetvis är jag väldigt tacksam över att jag ens kan ta bussen och givetvis räcker det och blir över för mig och man ska inte köra tomma bussar!
Fast lite märkligt lät det! :p Jag tycker det på något avigt vis blir stressigare när bussarna går för tätt. Går de en gång i halvtimmen går det i alla fall planera, eftersom man liksom måste.

Självklart! Är det nått nytt ? Det är nått jag fick lära mig som 6åring
När jag brukade åka kollektivt så höftade jag alltid, det blir förseningar pga trafiken eller så kan det gå snabbare om det är få passagerare och lite trafik. Inte ens SL:s egna bussar klarar att hålla tiderna även om det är digitalt när de ska ankomma, det är alltid annat som påverkar och den där minuten man får vänta kan hinna bli många.

Men du står väl inte ute och väntar på bussen. Man går väl till hållplatsen i rätt tid.
Jaså, alla har det så bra förspänt? Jag byter buss på bussterminalen. Det är några minuters väntan och det är rätt trist då när det pga försening med bussen jag kommer med blir så att jag preciiiiiiiiiiiis missar anslutningsbussen och då står ute och väntar på nästa. Funkar på sommaren, rätt skönt, men nu är vi förbi "rätt skönt" perioden och det är kallt.

Och ja, jag har tre minuter till bussen, går åtta minuter före bussen ska gå till min hållplats, men det är inte där problemet ligger som sagt. Den missar jag inte. Det är av orsaker inte jag påverkar, som ligger utanför mig.

I måndags var en sådan dag tex, väntade 20 minuter på bussen från jobbet, kunde gå tillbaka in men appen fungerade inte och de har tagit bort skärmarna från hållplatserna så jag väntade. Det var svinkallt. Missade sedan anslutningen, en halvtimmes väntan, ännu kallare. Rotade fram min vinterjacka istället för höstjacka därefter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat