Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänka sig, snön ligger kvar! Fast som is förstås... 😅 Det tog en extra minut eller två att cykla till jobbet, men skönt för cykeln att få stå inne och tina ett par timmar.

Akvariet blev städat igår kväll.
Det blev god mat efter samarbete med grabben. Friterad kycklinglårfilé, currysås med potatis och morötter i och ris.
Jag hann köra lite symaskin när mannen och dottern gick till affären.
Fin kväll helt enkelt.

På jobb idag,
Ikväll blir det handsömnad.
Då maken gör carbonara.

Hoppas att ni alla får en fin dag

Morgonpromenad med hundarna, lilla fröken har sitt täcke på sig när vi går ut. Hoppas hitta lite mer täcken åt henne nu på BF. Strax frukost, en sväng förbi Jula innan hästarna och jobb i em. Skönt att inte jobba dagtid eller fm nu efter konferensen, tagit värktablett nu på morgonen men foten är inte jätteglad. :meh:

Här snöar det också, eller wintry mix som de kallar det för det är nog mer regn än snö.

Skulle träffat en vän idag men har sovit så dåligt så stannar hemma istället. Nu dricker jag kaffe och väntar på att brevbäraren ska komma med mina nya miniorkidéer. Sen ska jag upp till stallet en sväng, men det får nog vänta till eftermiddagen när solen ska komma fram.

Akvariet blev städat igår kväll.
Det blev god mat efter samarbete med grabben. Friterad kycklinglårfilé, currysås med potatis och morötter i och ris.
Jag hann köra lite symaskin när mannen och dottern gick till affären.
Fin kväll helt enkelt.

På jobb idag,
Ikväll blir det handsömnad.
Då maken gör carbonara.

Hoppas att ni alla får en fin dag
Det samma till dig 😃

Såg en tjej i yngre tonåren idag som var ute och gick med en chihuahua. Hon gick med blicken i mob konstant så hon trampade nästan på sin hund. Det är skrämmande hur folk blir så fast i mob
Här är det jättevanligt bland småbarnsföräldrarna 80% går med näsan i telefonen konstant och har inte koll på sina barn alls (Det är mycket barn här, tydligen 119 förskolor inom 3 km...) + folk med sällskapshundar.

Ska börja snöa efter kl. 13, har tid för att byta till dubbdäck kl 13. 😅 Så hoppas jag hinner till däckhotellet innan snön kommer. Har varit tvungen att vänta på min beställning av fälgar och däck så lite sent ute av mig.

Perfekt väder! 😍 Jag vill inte jobba idag, jag vill ut och gå!
20251119_094226.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII