Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har äntligen hämtat hem nya bilen :) . Det vill säga kört ny-för-mig bil ungefär 4 mil i kolmörker. Det går ju det med, men helst inget jag gör. Fast vid den här årstiden är det nästan svårt att få hem något i dagsljus... 🤪 Konstaterade att bilfirmor inte alltid är supergenerösa med bensin så jag fick stanna tanka på vägen hem. Nu hoppas jag bara att allt funkar som det ska med den, och att jag får några relativt bekymmersfria år - som jag hade med förra bilen.

Tagit tag i det jag avskyr mest under vintern: brodda. 🥶
Sambo erbjöd sig göra. Men risk finns att han och häst stressar upp varann nu när häst är ojobbad. 😅
Känner mig alltid som jag bestigit Mount Everest mentalt efter broddning. 😂
Nu har vi lekt kurragömma med hundarna som fick frispel och rusade runt och letade efter en av oss i taget. Klar fördel med så många rum, garderober etc. Även om man gärna vill ha färre vid städning. 😂
Svettig löperska:
IMG_1078.webp

Mina hoppar upp på bokhyllor, skåp allg för att nå. Å I farten åker annat ner...

Megara också, därför jag har den bredvid kattfontänen. Jag brukade köpa några stycken så jag kunde växla och de kunde återhämta sig lite. Men det går inte, isof måste jag ställa dem ovanpå bokhyllorna där det inte är tillräckligt högt till taket. Alt i garderoben men det mår inte ens ampelliljor bra av. Min lilla ko 😻

Kvällar på hotellrum.
Tittar igenom alla kanaler på tv’n.
Men alla hotell har exakt samma kanaler.
Så man slösurfar lite på mobilen.
Och så slutar det med att jag ser någon halvkass film på mobilen.
Livet i Människobyn.
När jag reste som mest i jobbet brukade jag ta med min Apple-TV (de säger att det är krångligare med Chromecast tydligen?) för att kunna streama de serier eller program jag följer hemma. :)

Undrar verkligen hur jag inte är flintskallig än!
min borste har så mycket hår varje dag så det räcker till ett par vantar!

Det blev inte alls en lång kvällsrunda som vanligt med hundarna. Från ingenstans när jag stod i hallen och klädde oss fick jag ont i vaden och foten och har sedan haltat omkring. Inte kan väl den lilla krocken i det benen stunden innan från rottweilern utgöra en sådan reaktion när det inte ens gjorde så ont i krocken? Har nyss tagit Alvedon, Paraflex och diklofenak och tänkte ta en dusch, varm, det är kallt ute. Om ingen visste det så har i alla fall spionen berättat det ljudligt när vi var ute. Han är alltid sådan här i början av vintern, som ett barn vid första snön! Rätt gulligt egentligen, om än lite påfrestande ändå- och speciellt mitt i natten. Men han är charmig. Nu ligger han som en död groda med baktassarna rakt bak, framtassarna fram, hakan i golvet och pungen och snorren likaså. Det måste vara hiskeligt obekvämt, men visst, han är ju väldigt pälsbeklädd så kanske mjukt.

Vi andra föredrar värmen och inomhus. Te. Filtar. Säng. Sånt där mjukt och trevligt :D Blir en mugg te under filten efter duschen, te och pepparkakor!

Tagit tag i det jag avskyr mest under vintern: brodda. 🥶
Sambo erbjöd sig göra. Men risk finns att han och häst stressar upp varann nu när häst är ojobbad. 😅
Känner mig alltid som jag bestigit Mount Everest mentalt efter broddning. 😂
Nu har vi lekt kurragömma med hundarna som fick frispel och rusade runt och letade efter en av oss i taget. Klar fördel med så många rum, garderober etc. Även om man gärna vill ha färre vid städning. 😂
Svettig löperska:
Visa bifogad fil 177183
Asså alltid nått hål så ska jävlas och så är man duktigt öm efteråt 🤣😆😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser