Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vidrig förkylning, kände mig eländig igår så grävde upp en 20 år(!) gammal nyquil. Varit helt knockad i mer än ett dygn. Men nu känns det faktiskt lite bättre. Måste komma på något sätt att köpa mer nyquil och ha hemma. Uppenbarligen så fungerar de även efter att de är gamla.

Satte mig i stallet när jag tagit in hästarna och det ringde. Fick frågan ”vad är det som låter i bakgrunden? Låter som någon rensar avlopp med sån där gummigrej det blir vakuum av.”
Bara min häst som åt sin gröt. De säger att det låter så mysigt och avslappnande när hästar äter. :laugh: 🙄

Nä! 😭 Det finns EN sort på IKEA men ute i butik går det inte at hitta. Lite olika varianter på Ryevita men det r inte riktigt knäckebröd, mer brödsmulor och sågspån som någon limmat ihop.
Skumt nog finns pågens skorpor däremot. 😅
Jag upptäckte häromveckan Ryvita pumpkin seed & oat och har faktiskt inte saknat svenskt knäckebröd lika mycket sedan dess, helt samma sak är det såklart inte men det kan vara värt att testa när du ätit dig igenom det senaste Sverigepaketet ;)

Jag tar igen mig i soffan efter en märklig, men ganska trevlig, onsdag. Många intryck och tankar för lilla hjärnan att hantera men det blir nog bra det här också. Ska gå ut i köket och ta en pepparkaka eller två med St Agur Crème som kvällsmellis och ser sedan fram emot att sooova 😴

Jag upptäckte häromveckan Ryvita pumpkin seed & oat och har faktiskt inte saknat svenskt knäckebröd lika mycket sedan dess, helt samma sak är det såklart inte men det kan vara värt att testa när du ätit dig igenom det senaste Sverigepaketet ;)
Jag är rätt säker på att jag provat alla tillgängliga och det är ändå inte samma sak. Fortfarande den där sågspånskänslan...men visst kan jag ge det en chans!
Annars är det närmaste svenskt bröd jag kommit ett glutenfritt, vitt tunnbröd. Det smakar absolut ingenting men konsistensen är ganska likt. :)

Nä! 😭 Det finns EN sort på IKEA men ute i butik går det inte at hitta. Lite olika varianter på Ryevita men det r inte riktigt knäckebröd, mer brödsmulor och sågspån som någon limmat ihop.
Skumt nog finns pågens skorpor däremot. 😅

Scandi kitchen och totally swedish har en hel del om du inte har sett det :) Här på mitt Waitrose har de pågens gifflar, kändes väldigt otippat!

Har de inte delivery upp till er? Men visst är det dyrt! Beställer sällan därifrån, bara om jag får cravings av salmiakbalkar 🙈

Jag kan ersätta hela kostcirkeln med gifflar :angel:
Jag tror jag har kollat någon gång och det har de nog, men det föll mycket riktigt på priserna tror jag. Herregud liksom!
Jag övervägde att gå in när jag var nere för att fixa passet för fem år sedan men var inte säker på om jag skulle ha råd med en macka, och det var utan frakt. :D :angel: Nej men skämt åsido tror jag faktiskt det är billigare att beställa direkt från Sverige. På riktigt.

Fair! :heart
Men jag har pepparkaksballerina nu och... wow! 😍

Jag tror jag har kollat någon gång och det har de nog, men det föll mycket riktigt på priserna tror jag. Herregud liksom!
Jag övervägde att gå in när jag var nere för att fixa passet för fem år sedan men var inte säker på om jag skulle ha råd med en macka, och det var utan frakt. :D :angel: Nej men skämt åsido tror jag faktiskt det är billigare att beställa direkt från Sverige. På riktigt.

Fair! :heart
Men jag har pepparkaksballerina nu och... wow! 😍

Jag var inne och fikade någon gång, men finns betydligt bättre ställen att gå till (även för svenskt fika). Ah, får kanske be mina föräldrar skicka över ett care package någon gång ibland då!

Låter gott, enjoy! 😍

• Hjärta
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser