Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt julklapp till vovven samt påfyllning av godislagret. Det är väl ändå ett positivt tecken när det går åt i raketfart för att det finns mycket att belöna? :idea:

Jag känner mig skruttig än, tar det lugnt och kurerar så gott det går men tror mer och mer att åtminstone tröttheten är mental snarare än fysisk. Tur att det snart är jullov...

Lunchrast på jobbet. Vill bara härifrån. Vet inte om jag är extra känslig idag men blev tvungen att gå och gömma mig i omklädningsrummet för att andas. Känner mig som en belastning hela tiden. Blev anställd för att köra en specifik maskin men har inte fått jobb där mer än några dagar två gånger i månaden. Däremellan måste jag springa och leta efter chefen (som ofta är puts väck) hela tiden för att fråga vad jag ska göra. Jag blir jättestressad av att inte veta vad jag ska göra. Blir ofta sittandes vid maskinen som står mitt i lokalen och känner mig kass som inte gör något för alla runt omkring jobbar. Idag hade jag inget att göra från 8.30-10.45, dvs satt och glodde. Det är inte ovanligt. Chefen tycker dessutom att jag ska lära ut till de andra två som ska jobba i den trots att han igår påpekade att jag inte kan köra den självständigt. Hur är det rimligt? Har fått hämta hjälp titt som tätt för att det blir problem jag inte kan lösa samtidigt som jag ska lära ut. Efter lunch ska jag fortsätta med en uppgift som gör att jag får ont i både fötter och rygg men jag vågar inte säga till. Känner mig redan jobbig som inte orkar/ska lyfta tungt pga graviditet och därför inte fixar mitt ordinarie.

Stallet och PW är klart. Har dessutom duschat och tagit undan torr tvätt.
Nu kokar jag pasta så jag kan äta lunch. Titta på sport också, såklart!

Exakt! -10 i Dalarna t ex känns betydligt behagligare än runt nollan i Stockholm.
Tills isen har lagt sig, sen funkar den torra kylan även nere i Sthlm. :up:
Är trött vaknade av att de smällde en port inte långt ifrån där vi bor. En rejäl explosion, fönster upp till fjärde våningen har gått sönder. 10 minuters gångväg från där vi bor. Så fruktansvärt skrämmande. Tycker våra lägenheter är rätt ljudisolerade men det här hördes.
Då bor du inte så långt ifrån min familj, men de slapp vakna av smällen.

Så j*vla äcklad av mina kollegor sen gårdagen (och nej inte alla självklart)

Jag jobbar i en ett mansdominerat yrke men aldrig varit med om ngt sånt här förut och det lämnar en sån sur smak så det finns inte. Just skickat mejl till min närmsta chef så jag inte behöver ha med en av våra leverantörer att göra.

Nej jag råkade inte ut för något sexuellt men det äckliga tugget. jag är långt ifrån lättstött/chockad och det tar tid innan jag surnar till men igår vart jag så redigt bestört. Jag kan försvara 1 av kollegornas beteende med att han är singel men de andra 4 :yuck::yuck::yuck:

Bryr mig inte ett skvatt om sexuella referenser, swingersklubb mm men jag finner det äckligt att en av jag vill säga gubbe men han är för ung för det står och berättar att han lagar mat med frugan och barnen och fann det lite svårt när äckel 2 ringer och berättar att han har 2 tjejer på g så då var han tvungen att komma på en ursäkt så han kunde åka iväg och sätta på tjejen.

Mycket f'tta, kn*lla mm och jag är i helt chock.

Önskar så att jag kunde vifta bort det som suparhistorier men när de säger att högsta chefen jaghar varit med i omgångar blev jag ännu mer äcklad. Trodde i mitt stilla sinne att sånt här var på väg bort men icke.

De närmsta kollegorna jag har är fantastiska med jämställdhet och att det är en sån självklarhet att dessa andra kåtäckel blir så mycket mer extra.

En av dessa är leverantör och jag vi ska nästa år ta med oss leverantörer ut och här säger jag nej.

Jag har aldrig träffat denna leverantör förut så mejlade chefen att ska det företaget med mig ut så måste det reparenternas av någon annan.

Berättade detta för min närmsta kollega och han vart helt i chock här. Han sa att han anat en del men inte ville beblanda sig så vi har tagit beslutet här att inkludera dessa i våra aktiviteter i vårt närområde.

Under tiden jag skrev detta fick jag mejl tillbaks från chefen att han ringer mig i eftermiddag när han inte sitter på kontoret så vi kan prata ostört. Tror han ahr en god aning om varför jag inte vill ha med leverantören att göra men men återstår att se.

Han är iallafall en av de som inte deltagit i sån här skit.

Kändes ändå skönt att veta att flera av mina kollegor är vettiga. Behöver inte umgås med drägget. Pratade med min sambo imorses om detta och han vart lika chockad/äcklad som jag. Ska snart åka hem och ge honom en rejäl kram för det behövs just nu.

Äntligen fredag. Kom överens med chefen i måndags att bara jobba 3 timmar per dag fram till jul då jag har flex, gyllene tillfälle att ta ut och få lite andrum. Kan säga att det har inte gått så bra som tänkt. Slutade nog en kvart tidigare i dag istället. I går inget alls tror jag osv. Ja ja, ny vecka nästa vecka och nytt försök då.
Arbetade lite i kompetensportalen i går, har lite att göra där, så får beta av lite här och där kanske.

Vaknade med huvudvärk och kände mig rätt seg i morse så trodde att jag var på väg att bli sjuk. Men efter häng med bästa hästen och sedan pizza som blivit över från igår till lunch så mår jag lite mer normalt igen. Nu tänkte jag sätta mig med en kopp te och läsa.

Helt slut idag med, tar på krafterna att vara på kurs i två dagar, knappt sova något och sen köra ca 85 mil för en ny arbetsdag idag. Skönt att vara ledig två dagar nu men har tyvärr fått dödsbud på jobbet idag. :sorry:

Jahaja varit på vårdcentralen och var sååååå jäkla nervös för besöket och att försova mig så inte sovit en blund i natt typ. Känner mig som en klubbad säl utöver stressen och ångesten så blodtrycket blev ju läskigt högt 😱🤯 men hjärtat lät bra enligt läkaren när han lyssnade men det gjorde mig ju inte mindre orolig ändå så blev ju för fan sådär motoriskt orolig...Var år och dar sen venöst blodprov togs och jag har nästan glömt hur ömt och färgglatt det kan bli efteråt 😅. Bla sköldkörtelprov taget och bra blodsocker så ingen diabetes, det var ju skönt att veta 😊. Ska tillbaka för samtalskontakt och ta upp KBT och så ordinerade läkaren mycket promenader (och ridning) med hästen! ❤️.

Förlåt att jag bara klagar, men vill inte lägga det på IRL-vänner just nu 😭
Är så trött på att vara sjuk!! Trodde jag ändå skulle fått lite effekt av penicillinet till nu, men mår fortfarande skräp. Halsen värker, jag är svintrött och blir utmattad av att plocka lite i lgh.

Hundarna är understimulerade till tusen och jag blir så ledsen över att jag blir sur på dem över det. Försökte trickträna lite för att ge lite mentalt jobb iaf, men det blev så klart pannkaka.

Skulle fått hjälp med handling, men inte hört något sen igår och vill inte störa när det inte är så viktigt egentligen.

Känner mig värdelös och ensam 😞

Är så trött på att vara sjuk!! Trodde jag ändå skulle fått lite effekt av penicillinet till nu, men mår fortfarande skräp. Halsen värker, jag är svintrött och blir utmattad av att plocka lite i lgh.

Hundarna är understimulerade till tusen och jag blir så ledsen över att jag blir sur på dem över det. Försökte trickträna lite för att ge lite mentalt jobb iaf, men det blev så klart pannkaka.

Skulle fått hjälp med handling, men inte hört något sen igår och vill inte störa när det inte är så viktigt egentligen.

Bara för det hör vännen av sig och är på väg till affären och erbjöd ett jättetrevligt alternativ till det lite mer omständliga umgänge vi planerat för morgondagen (sen flera veckor tillbaka) ❤️

Ta det lugnt med halsfluss! Kan skada ditt hjärta så försök ta det lugnt ❤️.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund