Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hann allt ute innan nederbörden och blåsten kom 💪
Rengjort Micro, tvättar lite, ätit nån blandning av diverse, lekt osv, ”tränat” eller ja rehabövningar snarare.
Rengjort matbehållaren som var så äcklig så höll på att spy. Var tvungen öppna fönstret.
Inväntar besök om inte vederbörande blåser bort. Man vet aldrig :cautious:
Tänkte bulla upp med chips och diverse gottis senare :)

Hann gå vanliga rundan med hunden innan lunch och blåsten kom :up: . Efter lunch har jag vilat och sovit en stund, blev helt färdig efter i går och sambons far är fortfarande kvar..

Har städat vidare i stugan, nu är det relativt klart. Ska skura upp duschen, lista ut hur jag ska få skåpluckorna i köket att se rena ut (svarta luckor, vilken idioti!), skura fläkten och sen är allt städat! Jag har tänt en brasa och ligger i sängen och tittar på vågorna utanför 🥰 katten har gjort korta besök ute, men uppskattar inte vädret 🤭 har också beställt taklampa till kontoret och sovrummet. Skulle behöva köpa en tv men känner mig lite snål..

1000017056.webp

Jäkla mycket bös på vägen. 🙄 Men nu är jag hemma och har ”räddat” hundarna från hundgården. Ska hålla oss inne resten av dagen och hoppas att strömmen stannar kvar. 🫣

Jäkla mycket bös på vägen. 🙄 Men nu är jag hemma och har ”räddat” hundarna från hundgården. Ska hålla oss inne resten av dagen och hoppas att strömmen stannar kvar. 🫣
Här kör det fortfarande en och en annan bil förbi på grusvägen. Med tanke på att risken är rätt stor för fallande träd, så fattar jag inte riktigt att de vågar? Inte kul att fastna vid ett nedfallet träd och kanske inte kunna backa sig bort därifrån. För vända går ju inte på en så här smal väg.

Stallet och PW i blåst men mestadels uppehåll.
Sen åt vi sushi tillsammans med en av dotterns kompisar. Nu är ungdomarna i Malmö och roar sig medan jag ser på hockey. När matchen är slut ska jag göra mat till matlådor.

Färskpotatis, matjessill med gräslök och gräddfil är midsommarmat för mig. Alternativt grillat (fast det är mer sommarmat i allmänhet, imo). Så jag känner inte heller igen att midsommarmaten är densamma som vid jul/påsk. Sen brukade inte min påskmat vara exakt samma som vid jul heller, när jag firade påsk (unde uppväxten etc), men åtminstone mer likt/fler gemensamma nämnare.
Jag äter senapssill till jul, påsk och midsommar, i övrigt är midsommaren som det du skriver. Men många har ju köttbullar och prinskorvar till alla högtiderna för de som inte äter sill, helgskinka finns också (vilket jag har bannat förutom på julhelgen så att säga för att inte tråkas ihjäl). Så det var ju det min dotter syftade på. Att jag får en chans med sill till midsommar.

Vi tog en promenad i blåsten och såg ett antal bilar köra nästan ned i diket för att ta sig förbi nedfallna träd på vägen. Gick dit, konstaterade att det var stora jäkla träd (stammar på ca 20-25m i diameter och säkert 8-10m höga) som fallit. Två stycken. Tänkte att ”Vafan jag provar väl! 🤷🏻‍♀️🤓” och tog i för kung och fosterland och manade fram allt det finska pannbenet. Lyckades släpa båda träden av vägen! Sonen såg ut såhär: 😳 och bara: ”Mamma, du är verkligen STARRRRRRK!” 🤣
Blodsmak i munnen efteråt men vägen är framkomlig igen. De låg riktigt illa precis efter ett krön så hade kunnat bli otäcka olyckor faktiskt.
Plus: Kände mig som nån random Marvelhjälte. 🤓🤣💪🏻

Förutom detta har jag skrivit klart mitt bokmanus och skickat till testläsare, tränat ett pass och ätit mat. 😁

Sitter i soffan. Har pratat i telefon hur mycket som helst idag, med personer som får mig allmänt pepp på att komma igång och göra hur mycket som helst, typ allt på en gång, och så är det sådant oväder ute att jag inte kan göra någonting vettigt alls. Jag kan mest bara sitta här i min lilla stuga och planera för saker. Eller städa, men det är tråkigt. Sova har jag redan gjort. Jag längtar mest till sommaren nu.

Av någon anleding vill jag åka till Zimbabe,
Men har så mycket annat på bordet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok