Firar förresten en vecka här nu.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Firar förresten en vecka här nu.![]()
Ja! Men känns som längre ibland.har det redan gått en vecka?! Wow
![]()
Här kör det fortfarande en och en annan bil förbi på grusvägen. Med tanke på att risken är rätt stor för fallande träd, så fattar jag inte riktigt att de vågar? Inte kul att fastna vid ett nedfallet träd och kanske inte kunna backa sig bort därifrån. För vända går ju inte på en så här smal väg.Jäkla mycket bös på vägen.Men nu är jag hemma och har ”räddat” hundarna från hundgården. Ska hålla oss inne resten av dagen och hoppas att strömmen stannar kvar.
![]()
Jag äter senapssill till jul, påsk och midsommar, i övrigt är midsommaren som det du skriver. Men många har ju köttbullar och prinskorvar till alla högtiderna för de som inte äter sill, helgskinka finns också (vilket jag har bannat förutom på julhelgen så att säga för att inte tråkas ihjäl). Så det var ju det min dotter syftade på. Att jag får en chans med sill till midsommar.Färskpotatis, matjessill med gräslök och gräddfil är midsommarmat för mig. Alternativt grillat (fast det är mer sommarmat i allmänhet, imo). Så jag känner inte heller igen att midsommarmaten är densamma som vid jul/påsk. Sen brukade inte min påskmat vara exakt samma som vid jul heller, när jag firade påsk (unde uppväxten etc), men åtminstone mer likt/fler gemensamma nämnare.