Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på någon av alla Jurassic Park filmerna, tror den heter Fallen Kingdom, undrar om det inte var en av dem jag såg på bio. Jag och dottern pratade om Landet för länge sedan i går, jag har alla filmerna av dem kvar och kan inte göra av med dem, och hon sa att jag inte fick, det var dotterns favoritfilmer. Lillefot och hans vänner. Så charmiga filmer, och gjorda på den tiden barnfilmer fick lov att vara sorgliga och inte bara glada. Så blev sugen på att se dinofilmer igen :D Misstänker att det inte bara är två av mina barn som älskar dinosar, det gör faktiskt jag också! Undrar om man får göra det som vuxen. ;)

Har ont i huvudet så får ta Alvedon igen. Maten blev god och jag är mätt så det är inte det. Gissar på de senaste dagarnas väder som påverkar. Får se vad jag hittar på med resterna i morgon.

Måste verkligen sova. Beställt mer panadol.
Jag har beställt en drös medicin på Apotea igen och fick ett samtal från en personal därifrån i förmiddags. Hon ville prata om att min ena epilepsimedicin påverkar min ena migränmedicin (inte bara den utan Oxynorm som jag också tar mot migrän, Zopiklon mot sömnen samt Buccolam som akutmedicin) så att den riskerar att bara fungera på typ 20 %. Jag och min läkare vet redan om detta och vi håller tummarna att jag är en av dem som det inte sker för. Hon berättade även att en av mina illamåendemediciner inte går ihop med epilepsimediciner- den är kramptröskelsänkande, men det visste jag inte, får fråga läkaren sedan om det är vanligt och om vi ska byta ut den. Trevlig personal, men jag blev förvånad, de brukar bara skicka med en lapp liksom.

Överlevt påsk och storm nu på jobb. Ska straxs gå in i ett hälsocoachmöte som jga inte alls känner för. Kommer nog tumma lite på sanningen och bara hänga med typ så blir det bra.

Har inte riktigt den orken för motivering just nu. Vill mest bara åka hem och lulla runt hemma typ väcka dahlior och annat som inte kräver någon tankeverksamhet eller direkt ansträgning.

Det finns folk och så finns det folk som stressar upp mig när deras sjukligt förslöade sätt drabbar mig har jag inte mycket till övers för. Borde lära mig att inte gå i taket av det....Istället rycka på axlarna och bara fortsätta med mitt.

Tillbaka till verkligheten efter en skön långhelg. Varit trist väder men ändå skönt att vara ledig med familjen. Men idag är det jobb igen! Upp i morse och tränade innan jobbet. Precis hämtat mer kaffe och ska ta tag i nästa grejj :)

Men alltså :laugh: :crazy:
Jag skickade ett SMS till en person. Hästrelaterat.
Tänkte nu svara på det svaret jag fick tillbaka.
Bara det att hon inte svarat än.
Jag måste bokstavligen drömt det!
Vad sjukt.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII