Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått upp nästan hela stommen till växthuset och drabbats av en bugg i matrix, när jag kollade på klockan tänkte jag "jag monterar toppsträvorna innan jag fikar", monterar både toppsträvor och sidsträvor, kollar igen på klockan och,,,,,,den har inte rört sig en minut trots att det borde gått 20 minuter minst, hur är detta möjligt, speciellt som jag hämtat strävor, flyttat stege och pillat och dragit fast femtielva småskruvar? Inte första gången det händer.:confused:

Nöjd med joggingrundan på pigga ben.
Putsade fönstren.
Mamma bjöd på supergod kantarellsoppa.
Efter maten fixade pappa så att vi kunde hänga upp nya våriga gardiner.
Och fortfarande inga myror.
Jättenöjd.
IMG_9825.webp

Fått upp nästan hela stommen till växthuset och drabbats av en bugg i matrix, när jag kollade på klockan tänkte jag "jag monterar toppsträvorna innan jag fikar", monterar både toppsträvor och sidsträvor, kollar igen på klockan och,,,,,,den har inte rört sig en minut trots att det borde gått 20 minuter minst, hur är detta möjligt, speciellt som jag hämtat strävor, flyttat stege och pillat och dragit fast femtielva småskruvar? Inte första gången det händer.:confused:
När Fantomen rör sig står blixten stilla.

Har tagit fram en mysko påse från frysen som ska bli matlåda imorgon. Har ingen aning om vad det är. Funderar på att göra ratatouille och stoppa ner i matlådan i några dagar.
Om du trivs med att spela matlåde-roulette så funkar ju din metod, men annars har jag väl sisådär 100 ggr föreslagit frystejp (eller helt vanlig maskeringstejp funkar också) för att märka upp dina mystiska påsar :p!

Jag har rastat doggar, dels tidigt i morse innan någon var uppe, då blev det skogen och sedan gick vi och la oss igen, tror de uppskattar både tidiga morgonrundor i ensamheten och att komma hem och sova lite till :D

Dammsugaren har fått slitas på i dag, renbäddat sängen, andra maskinen tvätt tvättas och jag har lagt lite tunnare skjortor i min byrå istället för stickade tjocktröjor och munkjackor som inte passar ändå. Ner i en låda och till förrådet.

Diskmaskinen ska tömmas också, någon mat ska ätas, spionen ska träffa sin kompis, jag måste ringa min syster och fnissa över kukbilden jag fick, datorn är nerpackad och blommor måste tas om hand har jag sett.

En trevlig söndag trots allt. Magen håller sig lugn, lite öm, men bara från och till nu tack och lov.

Om du trivs med att spela matlåde-roulette så funkar ju din metod, men annars har jag väl sisådär 100 ggr föreslagit frystejp (eller helt vanlig maskeringstejp funkar också) för att märka upp dina mystiska påsar :p!
Huvudsaken är att man inte kör kylskåps-roulette med det man glömt bort och återfunnit och trott att "det duger säkert till en gryta", då kan det bli "storvinst" fast på ett helt annat plan. :D

Jag tog tag i min surdeg dammsugningen idag 💪
Det blåser satan ute så jag struntar i trädgården idag och långpromenad med vovven måste vänta tills skogsmaskinföraren är klar för idag, han är här och tar rätt på alla vindfällen efter stormen Johannes - äntligen :up:
Men nu är det rast och vila med kaffe och fruktsallad :d

Jag tog tag i min surdeg dammsugningen idag 💪
Det blåser satan ute så jag struntar i trädgården idag och långpromenad med vovven måste vänta tills skogsmaskinföraren är klar för idag, han är här och tar rätt på alla vindfällen efter stormen Johannes - äntligen :up:
Men nu är det rast och vila med kaffe och fruktsallad :d
Mums med fruktsallad! Evigheter sedan jag åt! Det är ju jättegott!

Bläääää, lite seeg. Hade svårt att somna igårkväll, var väl kanske att vi åt väl sent...När jag väl somnat lätt vakna jag till av lätt illamående (somnade med det) och eftersom jag avskyr det så ökade ju pulsen och jag blev lite varm...Och stressen över att man måste och vill somna...Men lite har jag sovit (drömt en del) men känns mest som man typ vilat sig genom natten sådär som det kan bli någon enstaka gång 🙃.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!