Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ont i ryggen. Tror det är en kombo av snöskottning och löpning med brodd. Även underlag som säkert vridit kroppen.
Har haft på linnex och tagit Ipren. Hoppas att det lugnar sig.
Druckit två koppar kaffe och ätit en macka.
Jobb 8-17:30.

Hurra, jag fick liv i den strejkande bilen! :up: Lite sur var den allt men det blev bättre när den fått varmköras en stund, så jag ska upprepa några fler gånger under dan och se hur det artar sig. Jag lyckades i alla fall flytta den till den skottade delen av infarten så nu kan jag andas ut litegrann. 15 cm snö till väntas imorgon så det kändes rätt angeläget att få det gjort, annars hade jag fått vänta till våren för att få se kärran igen...

Jag börjar min morgon arg och besviken på folk. Mötte en lastbil på min lilla grusväg nu på morgonen. Mörkt, snöigt och smalt. Lastbilen blinkade på mig med hellyse ett par gånger och föraren stegade sedan fram till min bil. Du måste flytta på dig! Arg som ett bi. När jag förklarade att jag inte är bekväm med att backa i rådande omständigheter blev han ännu mer ilsken. "Du har väl backspeglar och backlyse?" Som om det är avgörande... Jag erbjöd honom att han gärna fick hoppa in och backa min bil men det ville han inte. Däremot upplyste han mig om att man inte skulle ge sig ut i trafiken om man inte vågade backa. Så till slut fick jag göra det. Det fanns ett väldigt brett ställe i en kurva, men det dög inte. "Hur ska jag kunna passera där med en 25 meter lång lastbil?" Tja, inte vet jag, men om du inte klarar det ska DU kanske inte ge dig ut på vägarna? Varför kan vi inte försöka hjälpa varandra i trafiken istället... :(

Jag mår dåligt. Riktigt dåligt. Jag har råkat knivhugga min man. Det är inte så illa som det låter men jag mår dåligt ändå. Jag plockade ur knivarna från diskmaskinen igår kväll och var lite trött, såg inte och halkade på utspillt vatten som hunden eller katterna vält ut och släppte inte kniven när jag försökte återfå balansen och min man försökte fånga mig så jag inte skulle ramla och får då kniven rakt i låret. 😭 Det ville inte sluta blöda så vi åkte in så att han fick bli sydd. Jag mår så dåligt över det och kan inte sluta tänka på tänk om det hade träffat fel eller om våra barn hade varit där och någon av dem hade blivit träffade.

Jag mår dåligt. Riktigt dåligt. Jag har råkat knivhugga min man. Det är inte så illa som det låter men jag mår dåligt ändå. Jag plockade ur knivarna från diskmaskinen igår kväll och var lite trött, såg inte och halkade på utspillt vatten som hunden eller katterna vält ut och släppte inte kniven när jag försökte återfå balansen och min man försökte fånga mig så jag inte skulle ramla och får då kniven rakt i låret. 😭 Det ville inte sluta blöda så vi åkte in så att han fick bli sydd. Jag mår så dåligt över det och kan inte sluta tänka på tänk om det hade träffat fel eller om våra barn hade varit där och någon av dem hade blivit träffade.

Jag förstår att det var en enormt hemsk upplevelse. Eftersom du mår så dåligt (vilket är fullt förståeligt!) så tror jag du skulle må bättre av att prata med någon för att få hjälp att hantera det här. Det finns flera olika möjligheter, det absolut snabbaste är nog genom kyrkan men du kan också kontakta vården :heart

Lite segt att vakna i morse men jag hasade mig upp för att mata djur och träna. Kom upp i bra tid så jag kunde i lugn och ro äta frukost och läsa lite efter jag tränat klart :)

Inte så kallt idag men snöar lite.

• Gilla
Reactions: Sel
Tog bilen för att åka till kontoret i stan. Hoppades att det skulle bli snabbare och bekvämare än kollektivtrafiken. Det tog ganska exakt dubbelt så lång tid som normalt att köra in. Det här med vinter är verkligen helt onödigt. Vi kan ha vinter som ett exotiskt fenomen norr om Ångermanälven eller så. Men här i sörlandet borde det vara sommar jämt.

Min systerson är fortfarande lintott. När han var barn brukade turistande japaner fotografera honom. 😮
Jag var lintott som barn och blev dessutom väldigt solbränd.
Vid ett tillfälle var vi på en dagsutflykt till Vadstena. En japansk turistbuss stannade bredvid oss och ut vällde japaner med kameror. De ville ta kort på mig och några frågade om dom fick känna på mitt hår!
Jag var väldigt blyg och minns fortfarande detta som en mycket traumatisk upplevelse :nailbiting:

Jag börjar min morgon arg och besviken på folk. Mötte en lastbil på min lilla grusväg nu på morgonen. Mörkt, snöigt och smalt. Lastbilen blinkade på mig med hellyse ett par gånger och föraren stegade sedan fram till min bil. Du måste flytta på dig! Arg som ett bi. När jag förklarade att jag inte är bekväm med att backa i rådande omständigheter blev han ännu mer ilsken. "Du har väl backspeglar och backlyse?" Som om det är avgörande... Jag erbjöd honom att han gärna fick hoppa in och backa min bil men det ville han inte. Däremot upplyste han mig om att man inte skulle ge sig ut i trafiken om man inte vågade backa. Så till slut fick jag göra det. Det fanns ett väldigt brett ställe i en kurva, men det dög inte. "Hur ska jag kunna passera där med en 25 meter lång lastbil?" Tja, inte vet jag, men om du inte klarar det ska DU kanske inte ge dig ut på vägarna? Varför kan vi inte försöka hjälpa varandra i trafiken istället... :(
Vanliga backlysen på personbilar är ett skämt, jag har rejäla på släpet för backa med dom ynkliga på bilen och inga på släpet är som gjort för att det ska gå åt helvete. Jag hade inte haft några som helst problem med att backa undan din bil men kan tipsa dig om att du behöver öva på att backa med enbart speglar och utan att vrida på huvudet, det underlättar fantastiskt. Öva-öva-öva och strax sitter det där.:up:

Kommer inte riktigt igång med vardagen.
Tittar på det gråautanför, men fint med snön som singlar ner iallafall.
Skulle träna, men tänker nog vila en dag till. Fortfarande helt svullen på laserbehandlade tatueringarna.
Lutar åt en dag till med några avsnitt Shetland och många koppar te. Ska iaf laga god mat ikväll!

Och har, tillslut efter 3 månader, tagit tag i att försöka få tag på naprapat/fysioterapeut till ryggen. Helst båda.

Så har det varit för särbon med syskon/syskonbarn också. Lintottar som barn och sedan mer åt askblond (det låter lite bättre än råttfärgat :D).
Äsch, råttor är fina! :D
Jag hade mest velat veta om det fanns några gråa hår men eftersom jag använder färgat shampoo går det liksom inte att se. Brorsan som bara är ett år äldre är redan lite gråsprängd och jag tycker det är så snyggt!

UPS måste vara den i särklass sämsta transportfirman som finns, dom bara ombokar och ombokar och skyller på "besvärligt väglag". Första ombokningen då hade det kommit "hela" 3 centimeter snö, nästa ombokning som var igår och som skylldes på "besvärligt väglag" då var det solsken och torra vägbanor och paketet kommer inte från Haparanda utan från Västerås och ska till Katrineholm. Jävla nötter, kan man inte köra bil när väglaget är såhär kanske man inte ska åta sig transporter i det här landet!:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund