Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ljusbrun låter kanske trevligare än musbrun.
Musbrun kanske är mer dassig dock 🤔
… och på tal om möss.
Vem tror ni sitter och tittar på mig för att sen helt sonika gå och stjäla ur kattens matlåda?
Jo en liten liten mus. Absolut inte alls rädd heller.
Detta skedde i morse.
Får komma ihåg ta en bild imorgon om jag ser Putte igen. (Den håller till i köket)
Med tanke på att Putte kan ha en del smittor (du har ett litet barn) så borde du avhysa han asap, antar att han inte bet hyra för att bo i ditt kök o äta kissens mat :D

Det är ändå lite roligt. Man får upp en sida som säger: "Det här är vad den som checkar din status kommer att se:
"Sel Sel Selsson.
Födelsedatum.
Nationalitet: SWE
Settled status, aka indefinite leave to remain. "

...och så en asful bild jag snabbtog i en garderob på jobbet för sex år sedan.

😂
Känns som ett mycket viktigt och formellt dokument!
Jag lärde mig häromveckan att den bilden dessutom dyker upp på skärmen varje gång de scannar ens pass på väg in i landet och tyckte genast ganska synd om alla stackars tulltjänstemän som fått min högst tvivelaktiga bild, där jag ser ut som att jag antingen är död eller vill döda, upptryckt i nyllet sådär :o

Slängde ihop protein-risifrutti och har ätit en portion, gott! Ligger i soffan under filt och fryser, trots filt och rejält påklädd. Blir nog sängen när det här avsnittet är slut, är sjukt trött. 😴

Min man var sån lintott och min ena son är det, sanslöst vithåriga nästan. De andra är någonstans mellan mörkblond och ljusbrunhållet :)
Jag och mamma var lintottar som barn. Nästan genomskinligt hår. :D Mammas förändrades när hon fick barn, och mitt vet jag som sagt inte riktigt hur det ser ut numera, men jag var typiskt skandinaviskt blond under uppväxten.
Föddes dock med svart hår tydligen? Men det föll av.

Jag och mamma var lintottar som barn. Nästan genomskinligt hår. :D Mammas förändrades när hon fick barn, och mitt vet jag som sagt inte riktigt hur det ser ut numera, men jag var typiskt skandinaviskt blond under uppväxten.
Jag var också svarthårig när jag föddes, lockigt och långt, och mörk i hudfärgen. När mamma såg mig var hon orolig över vad pappa skulle säga, att hon varit otrogen eftersom jag inte såg svensk(dansk) ut utan som en invandrare. Jag har alltid tyckt det var lite korkat då pappa inte såg ut som en typisk skandinav, så nah, han tänkte inte på det när han såg mig :D

Jag lärde mig häromveckan att den bilden dessutom dyker upp på skärmen varje gång de scannar ens pass på väg in i landet och tyckte genast ganska synd om alla stackars tulltjänstemän som fått min högst tvivelaktiga bild, där jag ser ut som att jag antingen är död eller vill döda, upptryckt i nyllet sådär :o
Men herregud! 🙈

Apropå hår så skulle jag vilja klippa mig, inte gjort på 1.5 år och ser för jäklig ut
Jag borde också men jag skyller på att det är vinter.:angel:
För många år sen när jag jobbade extra på ett lantbruk retades jag med avbytartjejen som höll på att klippa kor, det slutade med att hon slog igen regeln när jag stod och lagade vattenkoppen så jag satt fast och sen kom hon med kosaxen.:eek:
Synd det inte finns bild på det hela, vi hade alltid skitkul för vi är båda med i kasta-skit-på-varann-klubben.:D

Rötterna blev mörka! :D

Såhär i efterhand borde jag ha valt en betydligt blåare ton på det svarta, men jag hatar det inte och det ser betydligt bättre ut än innan (jag såg väldigt tunnhårig ut med det ljusa i botten), och jag räknar med att regelbunden blå toning med shampoo och balsam kommer att jämna ut det hela.

Så har det varit för särbon med syskon/syskonbarn också. Lintottar som barn och sedan mer åt askblond (det låter lite bättre än råttfärgat :D).

Idag fyller jag år. 30! 😱

Förmiddagen har spenderats på spa tillsammans med mamma. Det var underbart och överträffade mina förväntningar! Nu har jag landat i soffan med en kopp te och en focaccia. Katten Juno har lagt sig till rätta bredvid mig och har snott min tjocktröja. Resten av dagen ska gå fortsatt lugnt till, och till kvällen blir det cheesecake. 😁

Grattis på födelsedagen i efterskott! 🎈

Katten tycker att vi ska mysa vidare i soffan. Jag ska dock åka till jobbet, nesligt!

1000035435.webp

Jättetrött. Brukar kliva upp vid 8. Inte kl 6 som idag. Helt darrig och mår skit. Dt går över.
Satt i motorvärmare och ska åka och serva bilen idag.
Tycker jag är snart som satte i kabeln, men drog ut sladden i uttaget - som sitter bredvid ytterdörren. Behövde bara ta ett par steg i tofflor och sätta i kontakten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund