Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mår dåligt. Riktigt dåligt. Jag har råkat knivhugga min man. Det är inte så illa som det låter men jag mår dåligt ändå. Jag plockade ur knivarna från diskmaskinen igår kväll och var lite trött, såg inte och halkade på utspillt vatten som hunden eller katterna vält ut och släppte inte kniven när jag försökte återfå balansen och min man försökte fånga mig så jag inte skulle ramla och får då kniven rakt i låret.Det ville inte sluta blöda så vi åkte in så att han fick bli sydd. Jag mår så dåligt över det och kan inte sluta tänka på tänk om det hade träffat fel eller om våra barn hade varit där och någon av dem hade blivit träffade.
Det är moddigt!Ska strax iväg till ett möte, hoppas på att det går bra att ta sig dit. Är visst rejält halt ute.
Jag var lintott som barn och blev dessutom väldigt solbränd.Min systerson är fortfarande lintott. När han var barn brukade turistande japaner fotografera honom.![]()
Vanliga backlysen på personbilar är ett skämt, jag har rejäla på släpet för backa med dom ynkliga på bilen och inga på släpet är som gjort för att det ska gå åt helvete. Jag hade inte haft några som helst problem med att backa undan din bil men kan tipsa dig om att du behöver öva på att backa med enbart speglar och utan att vrida på huvudet, det underlättar fantastiskt. Öva-öva-öva och strax sitter det där.Jag börjar min morgon arg och besviken på folk. Mötte en lastbil på min lilla grusväg nu på morgonen. Mörkt, snöigt och smalt. Lastbilen blinkade på mig med hellyse ett par gånger och föraren stegade sedan fram till min bil. Du måste flytta på dig! Arg som ett bi. När jag förklarade att jag inte är bekväm med att backa i rådande omständigheter blev han ännu mer ilsken. "Du har väl backspeglar och backlyse?" Som om det är avgörande... Jag erbjöd honom att han gärna fick hoppa in och backa min bil men det ville han inte. Däremot upplyste han mig om att man inte skulle ge sig ut i trafiken om man inte vågade backa. Så till slut fick jag göra det. Det fanns ett väldigt brett ställe i en kurva, men det dög inte. "Hur ska jag kunna passera där med en 25 meter lång lastbil?" Tja, inte vet jag, men om du inte klarar det ska DU kanske inte ge dig ut på vägarna? Varför kan vi inte försöka hjälpa varandra i trafiken istället...![]()
Äsch, råttor är fina!Så har det varit för särbon med syskon/syskonbarn också. Lintottar som barn och sedan mer åt askblond (det låter lite bättre än råttfärgat).
Har du finskt påbrå?vittu