Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hanterar upprörda föräldrar som vill veta varför deras barn inte kom in på universitet :cautious:
Jag blir lika konfunderad varje år... om man är 30 och ska börja universitet kanske man bör hantera sådant själv?
Senaste "barnet" vars mor ringde är 46 år :angel:

Hanterar upprörda föräldrar som vill veta varför deras barn inte kom in på universitet :cautious:
Jag blir lika konfunderad varje år... om man är 30 och ska börja universitet kanske man bör hantera sådant själv?
Herregud! 😅

Iofs kan jag förstå att man vill ha reda på varför man inte kom in, på konsthögskolan är ju antagningen lite knepig. Men att därifrån gå till att be ens förälder ringa är ju helt absurt!

Vanliga backlysen på personbilar är ett skämt, jag har rejäla på släpet för backa med dom ynkliga på bilen och inga på släpet är som gjort för att det ska gå åt helvete. Jag hade inte haft några som helst problem med att backa undan din bil men kan tipsa dig om att du behöver öva på att backa med enbart speglar och utan att vrida på huvudet, det underlättar fantastiskt. Öva-öva-öva och strax sitter det där.:up:
Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer att känna mig supertrygg med att backa på en slingrig grusväg i mörker. Men sedan tycker jag att det här "störst går först"-tänket som den arga föraren hade är riktigt trist. Här kommer jag, och DU måste flytta på dig. Det blir absolut mycket trevligare i trafiken utan aggressivitet. Vägen är ju inte mer hans än den är min, tänker jag? Tyvärr stod det inget uppenbart företagsnamn, annars hade jag hört av mig till dem.

Undrar om "barnet" fortfarande bor hemma och mamma skär upp köttet och serverar maten på tallriken och torkar "barnet" i rumpan?:D

Har lovat att städa hus idag så jag ska väl tvinga mig iväg. Det känns motigt även om det bara är några timmar. Jag önskar lite att jag bestämt mig för att ha mina lediga dagar ifred.

De kommande veckorna blir tuffa med en kollega iväg på semester så jag måste täcka hennes skift från sju på morgonen varje dag, även när jag är ledig från hotellet och bara har mina hus, så jag har 42 timmar hotell plus 12 privat. Jag är redan trött. :sleep: 😅

Sitter på annan ort nu. Blir en lång dag dag. har möte med entreprenörer och kommunens miljöavd ikväll. Känner jag dessa "gubbar" rätt kommer det dra ut på tiden. Åkte tidigare för att slippa trafiken.

Sjukt jäkla godissugen tur jag inte är så bekväm med att gå in i personalrummet här på orten och se vad personalen bjuds på :D

Men! Trots att det är jobbigt att ta sig iväg känns det lite roligt att göra iordning en kruka med spirande irisar och krokusar att ge bort till kunderna som tack för julbonusen. Jag vet att båda två kommer att bli jätteglada, de älskar allt som har med blommor och trädgård att göra!

Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer att känna mig supertrygg med att backa på en slingrig grusväg i mörker. Men sedan tycker jag att det här "störst går först"-tänket som den arga föraren hade är riktigt trist. Här kommer jag, och DU måste flytta på dig. Det blir absolut mycket trevligare i trafiken utan aggressivitet. Vägen är ju inte mer hans än den är min, tänker jag? Tyvärr stod det inget uppenbart företagsnamn, annars hade jag hört av mig till dem.
Fast är det inte svårare att backa med en 25 m lång lastbil? Tycker det är lite självklart att stört går först i vissa situationer, som på trånga vägar där bilar lättare kan flyttas undan.

Fast är det inte svårare att backa med en 25 m lång lastbil? Tycker det är lite självklart att stört går först i vissa situationer, som på trånga vägar där bilar lättare kan flyttas undan.
Visst. Men det är attityden. Att bara ställa sig och flasha hellyset mot bilen och sedan komma ut och vara ilsken. Fruktansvärt aggressivt och otrevligt. Så bär man sig väl inte åt?

Visst. Men det är attityden. Att bara ställa sig och flasha hellyset mot bilen och sedan komma ut och vara ilsken. Fruktansvärt aggressivt och otrevligt. Så bär man sig väl inte åt?
Nja, han hade absolut inte behövt vara det minsta arg alls, men att flasha med hellysena när du inte självmant backade kan jag förstå. Jag fick mer intrycket i ditt inlägg att du inte tyckte att just du behövde backa utan att även han kunde flytta på sig och jag tänker att det här kanske var en sådan situation där störst går först.

Hade en gratis bok att hämta på Akademibokhandeln så tog mig till Uppsala, hämtade den och ”råkade” köpa ett par böcker till. Mötte upp lillebror och vi käkade lunch.
Nu har jag hämtat sonen i skolan, kommit hem och har en kopp te. Ska chilla en stund på soffan.

Så irriterande, hittar inte *ett* värmeljus. Jäklar också. Eftersom de bara fungerar ibland så funderar jag på att lämna tillbaka dem, vilket jag då inte kan göra med en saknad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund