Har du finskt påbrå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du finskt påbrå?
Herregud!Hanterar upprörda föräldrar som vill veta varför deras barn inte kom in på universitet
Jag blir lika konfunderad varje år... om man är 30 och ska börja universitet kanske man bör hantera sådant själv?
Senaste "barnet" vars mor ringde är 46 år![]()
Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer att känna mig supertrygg med att backa på en slingrig grusväg i mörker. Men sedan tycker jag att det här "störst går först"-tänket som den arga föraren hade är riktigt trist. Här kommer jag, och DU måste flytta på dig. Det blir absolut mycket trevligare i trafiken utan aggressivitet. Vägen är ju inte mer hans än den är min, tänker jag? Tyvärr stod det inget uppenbart företagsnamn, annars hade jag hört av mig till dem.Vanliga backlysen på personbilar är ett skämt, jag har rejäla på släpet för backa med dom ynkliga på bilen och inga på släpet är som gjort för att det ska gå åt helvete. Jag hade inte haft några som helst problem med att backa undan din bil men kan tipsa dig om att du behöver öva på att backa med enbart speglar och utan att vrida på huvudet, det underlättar fantastiskt. Öva-öva-öva och strax sitter det där.![]()
Undrar om "barnet" fortfarande bor hemma och mamma skär upp köttet och serverar maten på tallriken och torkar "barnet" i rumpan?Hanterar upprörda föräldrar som vill veta varför deras barn inte kom in på universitet
Jag blir lika konfunderad varje år... om man är 30 och ska börja universitet kanske man bör hantera sådant själv?
Fast är det inte svårare att backa med en 25 m lång lastbil? Tycker det är lite självklart att stört går först i vissa situationer, som på trånga vägar där bilar lättare kan flyttas undan.Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer att känna mig supertrygg med att backa på en slingrig grusväg i mörker. Men sedan tycker jag att det här "störst går först"-tänket som den arga föraren hade är riktigt trist. Här kommer jag, och DU måste flytta på dig. Det blir absolut mycket trevligare i trafiken utan aggressivitet. Vägen är ju inte mer hans än den är min, tänker jag? Tyvärr stod det inget uppenbart företagsnamn, annars hade jag hört av mig till dem.
Visst. Men det är attityden. Att bara ställa sig och flasha hellyset mot bilen och sedan komma ut och vara ilsken. Fruktansvärt aggressivt och otrevligt. Så bär man sig väl inte åt?Fast är det inte svårare att backa med en 25 m lång lastbil? Tycker det är lite självklart att stört går först i vissa situationer, som på trånga vägar där bilar lättare kan flyttas undan.
Hanterar upprörda föräldrar som vill veta varför deras barn inte kom in på universitet
Nja, han hade absolut inte behövt vara det minsta arg alls, men att flasha med hellysena när du inte självmant backade kan jag förstå. Jag fick mer intrycket i ditt inlägg att du inte tyckte att just du behövde backa utan att även han kunde flytta på sig och jag tänker att det här kanske var en sådan situation där störst går först.Visst. Men det är attityden. Att bara ställa sig och flasha hellyset mot bilen och sedan komma ut och vara ilsken. Fruktansvärt aggressivt och otrevligt. Så bär man sig väl inte åt?
Håller med, samma här.Hemma och sjuk med feber. Alltså feber som vuxen är ett jäkla skit. Det borde inte få förekomma![]()