Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1768314997771.webp

Blir snöigt imorgon. Tvekar om min busshållplats kommer fungera, jag har inte stora förhoppningar. Iskana senare i veckan. Härligt, eller inte.

Har inte jobbat i dag pga ep-anfall i morse och har sovit hela förmiddagen efter det. Efter en lunchrunda med hundarna kände jag mig lite klarare i skallen. Nu har jag äntligen lyckats vika tvätten i torktumlaren som legat där sedan i söndags, nu ligger en hög på byrån och väntar, resten är undanplockat. Fler hundpromenader väntar och förhoppningsvis inte mer snö, men positivt att det åtminstone är 1 plus, man KAN ju hoppas att allt det vita smälter undan nu. Nu är jag färdig med snö och vill ha vår. Är trött och hängig och vill se vårens liv börja spira liksom, det är faktiskt energigivande om något!

Nja, han hade absolut inte behövt vara det minsta arg alls, men att flasha med hellysena när du inte självmant backade kan jag förstå. Jag fick mer intrycket i ditt inlägg att du inte tyckte att just du behövde backa utan att även han kunde flytta på sig och jag tänker att det här kanske var en sådan situation där störst går först.
Man kan hjälpa i en situation. Vi behövde båda passera varandra. Att backa - i mörker och snö - uppför en backe i en kurva är "rätt" läskigt. Om han, till exempel, hade kunnat tänka sig att hoppa i min bil och backa den dit han ville ha den för att han skulle kunna komma förbi så hade problemet lösts mycket fortare. Jag har lagt märke till en lastbil som brukar dundra förbi vårt hus i full fart. Nu undrar jag om det kanske är han.

Man kan hjälpa i en situation. Vi behövde båda passera varandra. Att backa - i mörker och snö - uppför en backe i en kurva är "rätt" läskigt. Om han, till exempel, hade kunnat tänka sig att hoppa i min bil och backa den dit han ville ha den för att han skulle kunna komma förbi så hade problemet lösts mycket fortare. Jag har lagt märke till en lastbil som brukar dundra förbi vårt hus i full fart. Nu undrar jag om det kanske är han.
Visst hade han kunnat det, men känslan jag fick ur ditt första inlägg, vilket var vad jag baserade mitt svar på, var att du inte tyckte att du egentligen behövde backa utan att han också skulle kunna göra det. Och jag håller inte med helt. Samarbete absolut, att han backar din bil absolut, att han är trevlig, absolut, men backa lastbilen som ditt inlägg tolkades som? Det tycker jag inte.

Var iväg för att kolla på en billigare och mindre lägenhet men det började bra, halkade och ramlade på stengolvet i entrén. Dessutom fel entré, så när jag kravlat mig upp med dator och allt så hittade jag rätt entré. Blev osäker på vilken våning så åkte hiss två våningar, kollade ut, åkte en våning till och gick lite tveksamt till några människor där en dörr stod öppen.

Vilket mörker! Visst, den är ca 3000 kr billigare men jag kände redan när jag åkte förbi häromdagen att det var ett skittrist område och inte kändes det bättre när jag kom in i byggnaden. Jag skiter i pengarna, jag kommer dö själsligen tillsammans med hundarna om vi skulle flytta dit. :arghh:

I morgon är en ny dag och då ska jag kolla en annan lägenhet. Vill helst bo kvar i samma område där jag bor nu, får se om de får någon ledig tvåa snart, som inte ligger höst upp i ett hus utan hiss. :cautious:

Har inte jobbat i dag pga ep-anfall i morse och har sovit hela förmiddagen efter det. Efter en lunchrunda med hundarna kände jag mig lite klarare i skallen. Nu har jag äntligen lyckats vika tvätten i torktumlaren som legat där sedan i söndags, nu ligger en hög på byrån och väntar, resten är undanplockat. Fler hundpromenader väntar och förhoppningsvis inte mer snö, men positivt att det åtminstone är 1 plus, man KAN ju hoppas att allt det vita smälter undan nu. Nu är jag färdig med snö och vill ha vår. Är trött och hängig och vill se vårens liv börja spira liksom, det är faktiskt energigivande om något!
Typ 1 dm imorgon att vänta...

Idag är jag helt kaputt. Får liksom ingenting gjort. Min hund verkar vara på samma nivå. Vi låg på behandlingsmadrassen ihop. När jag sa att vi skulle gå och bad henne komma så jag kunde lyfta ner henne rullade hon över på rygg och (lek-)morrade dovt och högt. Hon skulle inte sluta mysas inte! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund