Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till jobbet med hjärtat i halsgropen. Funderar ganska mycket på om jag behöver hjälp av psykolog med vad det nu är som händer med mig just nu... eller om det helt enkelt bara är en helt normal reaktion på att väldigt många delar av livet är väldigt dålig just nu.

Hoppas saker vänder snart. Helst med katten, resten av sakerna (även om de nog för de flesta andra hade varit de jobbigaste delarna) kan jag ta.

I kväll ridlektion. Då får jag en timmes paus från allt i alla fall.

Gaahh

Köpte nytt täcke igår. Satan i gatan vad fluffigt och mysigt det var. Såpass att jag snoozade 3 ggr innan jag drog mig motvilligt ur.

Inte ens hundarna kom ned och sa hej då utan de låg helt obekymrat kvar och sov oförskämt gott.

15 min sen blev jag men men

Har ingen lust att jobba alls idag. Ska snart hoppa in i ett möte här på jobbet sen vete tusan hur jag lägger upp dagen så jag kommer igång.

Fast idiot är inget trevligt ord heller egentligen. Det skrev prästerna i husförhörslängderna på 1800-talet när de menade att personen hade en intellektuell funktionsnedsättning. "Halv-idiot" har jag sett också. Så att ordet idiot har levt kvar är inte heller speciellt trevligt.
Nej, men meningen där har förändrats med tiden på ett helt annat sätt. Det pekar inte längre ut en person med särskilda svårigheter utan kan tolkas som rätt allmängiltigt.

Sovit uselt.
Tänkt på p-sprutan och drömt drömmar som jag inte kommer ihåg.
Det kommer bli en lång dag.
En i stan är en av de som gått ut med hjärntumör pga den där sprutan, men varför skulle rekommenderad tid bara vara 2 år!?!? Läkare hade ju svarat att det ändå inte är befogat att sluta med dessa...Svårt. Låter ju märkligt kan jag tycka...Kan p-stav vara ett alternativ? Har ingen erfarenhet av det men en tanke.

En i stan är en av de som gått ut med hjärntumör pga den där sprutan, men varför skulle rekommenderad tid bara vara 2 år!?!? Läkare hade ju svarat att det ändå inte är befogat att sluta med dessa...Svårt. Låter ju märkligt kan jag tycka...Kan p-stav vara ett alternativ? Har ingen erfarenhet av det men en tanke.
Jag känner mig delad men har tagit den i 21 år och sen lång tid tillbaka är det ju rekommenderat att ta den kort tid så det känns kanske ändå som att det är dags.

Sol idag! Och -15 grader :p Tränade i morse innan jobbet och matade alla djuren. Fått en del jobb gjort på förmiddagen och fortsätter beta av to do listan jag gjort för dagen. Ska göra ärenden på lunchrasten idag. Hämta paket, till biblioteket och granngården.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund