Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jo, men då måste jag flytta en massa möbler för att lufta elementen och sedan eventuellt täta lister. Jag sover jättebra i 17 grader och det uppväger en del. Att ha varm filt runt bröstkorgen och nedåt och mjukisbyxor, varm tröja och varma tofflor fungerar bra.

Nu la jag en del av fleecefilten över katten vilket gör det ännu mysigare för henne.
Fast slösar man inte en massa energi om man kör på värmen utan att lufta elementen? Jag måste erkänna att jag inte är helt säker på hur det funkar :D jag tänkte mest att om termostaten kämpar på utan att vattnet går upp i elementen blir det lite elda för kråkorna?

Trodde det var lördag i morse när larmet ringde, och att jag glömt att stänga av det, det händer rätt vad det är🙄, så var nära att stänga av och sova vidare...hade nog kommit upp ändå för jag har en gammal hederlig klockradio som backup ifall det blir något fel på mobilen, och den tjuter som värsta brandlarmet, men som tur var hann jag komma på innan att det faktiskt bara var torsdag, bara att hoppa upp.
Inte så roligt att komma upp och se att det var -17 grader, så hade gärna legat kvar!
I morgon är det i alla fall fredag🤩
Nu blir det snart Farmen och sen förbereda morgondagen.

Jag trodde det var individuellt för varje lägenhet?
Det borde påverka cirkulationen i hela systemet om det är mycket luft i dina?
Ja egentligen ska man inte lufta själv när man bor i flerbostadshus då det kan påverka hela systemet så fort man börjar laborera på ett ställe. Någon sorts fastighetsskötare via BRFen borde kolla igenom det hela.

Sen bör möbler stå en bit ut från elementen så att luften kan cirkulera ordentligt.

Har så himla många bra kollegor. (Och chef/chefer)
Känns så gött när man är trött.
Fick åka totalt 5 mil och mata katten som jag passade för matten har troligtvis brutit foten eller benet.
Joggade när jag kom hem och sitter nu nyduschad under filten. Ska snart förflytta mig till sängen, bara tvättmaskinen är klar.

Vinden viner i kaminen - det låter kallt ute 🥶 ! Riktigt varmt inomhus dock. Hela 19 grader, trots minusgrader och lite blåst ute :) . Detta har både varit en arbetsvecka som gått snabbt, men ändå känts lite dryg pga förkylningen. Jag mår hyfsat nu, men saknar att vara mitt vanliga normalpigga jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund