Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Googlar alternativa försäkringar, men ger nog upp för stunden och kilar till jobbet istället. Det ska mycket till innan jag yttrar den meningen ska jag tala om! 😅
Jag får fråga i min favoritgrupp på FB senare, de vet säkert!
Jag var mycket nöjd med Many Pets när de fortfarande fanns här i Sverige.

Jag var mycket nöjd med Many Pets när de fortfarande fanns här i Sverige.
Jag har kikat på dem. Det blir bara ~ £10 billigare, men å andra sidan täcker de bra mycket mer än Agria gör för för den summan. Högre försäkringssumma generellt också. Från £6000 till £10 000 samt att de även täcker tandsjukdom, vilket Agira inte gör. Med tanke på att Kim är en oriental har det varit en oro jag absolut skulle vilja vara utan.
Jag önskar bara att jag kunde välja bort liv till exempel, men det verkar ingå i paketet. Känns onödigt.

Jag har kikat på dem. Det blir bara ~ £10 billigare, men å andra sidan täcker de bra mycket mer än Agria gör för för den summan. Högre försäkringssumma generellt också. Från £6000 till £10 000 samt att de även täcker tandsjukdom, vilket Agira inte gör. Med tanke på att Kim är en oriental har det varit en oro jag absolut skulle vilja vara utan.
Jag önskar bara att jag kunde välja bort liv till exempel, men det verkar ingå i paketet. Känns onödigt.
Fråga om det går?

• Gilla
Reactions: Sel
Gymvila idag så jag låg och slöade ett tag innan jag gick upp och startade dagen. Matade djuren och gjorde frukost till mig själv. Satt och läste ett tag innan det var dags att börja jobba. Efter ett par timmar ringer äldsta dottern och mår inge bra så får hämta henne på skolan. Så nu är båda ungarna hemma sjuka. Dom har bäddat ner sig i soffan och jag fortsätter jobba. Ska hämta min lunch snart och på rasten blir det promenad med hundarna.

På vägen hem från jobbet nu.
Trött och frusen, fast det är bara -6 nu
Fick på 1177 att min operation av armbågen är planerad till 10 mars. Ska träffa narkos läkare i nästa vecka, men den tiden måste jag omboka. Är inte hemma på ons

Googlar alternativa försäkringar, men ger nog upp för stunden och kilar till jobbet istället. Det ska mycket till innan jag yttrar den meningen ska jag tala om! 😅
Jag får fråga i min favoritgrupp på FB senare, de vet säkert!
Är det djurförsäkringar i Sverige du söker?

Nyss inkommen från promenad, gick den längre rundan trots svinkallt. Borde få medalj. 😅 Hade en kompis i telefon under tiden, så det var mycket trevligt.

Nu ska jag åka och lämna kläder till insamling och sedan hämta sonen i skolan. ❤️

Rekord i elräkning då...💸💸. Några kronor under 3500 varav 1800 från Fortum, ganska exakt en tusenlapp mer än förra månaden och dyrare än den från eon, brukar alltid vara tvärtom. Meeeen blir ju inte bättre av kallraset i köket som känns rejält mot benen framför diskbänken antagligen från hållet nån jävla råtta orsakat på husets framsida då det ju uppkom samtidigt och det går ju inte att laga nu ju 🙃.

Läser om fladdermöss i tidningen Sveriges Natur. Jag har alltid tyckt att fladdermöss är söta och nu har jag lärt mig att det finns en art som heter trollpipistrell. Hur gulligt är inte det!
De är så gulliga! Efter vi haft ett par på förrförra ställe vi bodde så har jag hoppats vid nästa boenden. Men icke!👎
Där vi hade dem flög dem alltid i ljuset runt huset på kvällen och jagade insekter. Vi rastade av hundarna på tomten och så svishade det förbi ngt fladder ljust över hjässan. 😍

Senast ändrad:
Rostat bröd med ishavsröra på
Jävlar så gott
Försöker få i mig knäckemacka. Går sådär. Har ingen matlust. Har en ledig dag i dag också så gör inte mycket. Väntar på att äta upp så kan gå med födelsedagsgrisen och spionen. :) Vid lunchrundan slängde spionen sig på marken i en snöhög här utanför och vägrade gå in, rullade och hade sig, älskar snön. Nog för att han älskar promenader också, men att bara ligga och gräva i snöhögar är nog favoriten :D Tyvärr är snön hård och inte så bra för det längre. Skönt för mig att den är på väg bort, men synd om honom.

Jag och hundarna har haft sovförmiddag. Vi har haft hur mysigt som helst.
Sambo skulle ha lugn admin-dag mysande i shorts och t-shirt. Men icke! Det har kommit flera stora leveranser som de egentligen MÅSTE ringa några dagar innan de kör ut för att boka tid. Och givetvis med annat åkeri än våra bästa DHL. Så de måste få hjälp att placera bilarna helt iom kan inte köra. Och kräver att man klär på sig varje gång.
Tur att han var hemma. En av leveranserna är för tung för mig att hantera och kan inte stå ute vintertid. 🥶
När han stod i duschen och det knackade på vrålade han vänta rätt frustrerat. Det lilla paketet låg på trappen sen. Tror chauffören hörde att det där var ett snudd på primalvrål och han visste att han skulle ringt innan. 😂

De är så gulliga! Efter vi haft ett par på förrförra ställe vi bodde så har jag hoppats vid nästa boenden. Men icke!👎
Där vi hade dem flög dem alltid i ljuset runt huset på kvällen och jagade insekter. Vi rastade av hundarna på tomten och så svishade det förbi ngt fladder ljust över hjässan. 😍
De är gulliga på håll... men när jag var på Cypern så trasslade en in sig i min kompis hår när vi kvällsbadade i poolen. Det var mindre gulligt. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund