Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat stuva om i mina skåp. Har kommit en bit - ett par skåp i hallen är klara. Köket är ett work in progress, som nog kommer att ta ett tag innan det landar. Men mina Lena Furberg-grejer har nog allt hittat sin plats, känns det som :heart . Får prova mig fram till hur jag vill ha det i skåpen.

1000004194.webp

-28 ute, gick ut en snabbis med hundarna och ändrade tiden på motorvärmaren, skulle nog skjutit på den till 13 istället för 12. :cautious:

HUR kan man tappa bort en brandvarnare? För ett tag sedan nämnde maken att brandvarnaren behövde nytt batteri. Den hade börjat pipa när han var hemma. Jag lade det på min kom-ihåg-lista eftersom det är jag som är i affären mest, och kom till slut ihåg att köpa. Nu hittar inte maken brandvarnaren :confused:🤪?! Och undrar var JAG har lagt den? JAG? Vad jag minns har jag inte sett den alls. Det MÅSTE vara han som har slarvat bort den/lagt den på ett bra ställe! Eller....? Igår var jag helt säker på att jag inte sett/hanterat den, men sedan börjar tvivlet gnaga. ÄR det kanske jag som har lagt den någonstans 🤪:D ?!

Vaknade innan fem men vägrade kliva upp. Har legat under mina dubbla täcken och bara varit.
När jag väl masade mig upp så möttes jag av -15° och att varmvattnet frusit.. 😫 Måste alltså ut och leta upp byggfläkten för att placera den vid ledningen.
Inne är det också svinkallt, har ingen termometer så vet inte exakt hur kallt, men det är KALLT! Tänt en brasa och måste bära in ved.

Men först te.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn