Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heeelg!
Sambon kom hem vid 16:30 redan och ordnade bloody marys till oss, gott!
Fick smaka mixen innan och de är verkligen lika goda virgin. Ska göra oftare :)
Kollat F1 som är igång igen!

Nu sitter jag på lokala napolitanska runt hörnet med ett glas rött och en bok. Beställt en massa taleaway, men bad dem vänta ett tag med maten. Himla mysigt :love:

Gjort en jobbansökan inom en helt annan bransch än den jag arbetar i idag. Jag har utbildningen som krävs men noll erfarenhet så jag tror att chanserna är rätt små att jag ens blir kallad till intervju. Tyvärr är arbetsmarknaden cementerad på det sättet, att få sitt första jobb som äldre inom en helt annan bransch känns ganska hopplöst, har nu sökt jobb i tre år i den nya branschen, även vikariat. Men har hittills inte fått en intervju ens, men bara att söka vidare och inte ge upp. Kanske finns det någon som vill ge en chans därute.

Jaag har också varit väldgt trött den srnaste tiden. Blev värre och värre, kombinerat med värk i alla mjukdelar och andfådd för minsta lilla.

Lämnade prover igåt och såg att mitt HB låg lågt. Så jag tog en spruta Epo. Idag är muskelvärken i stort sett helt borta och jag somnar inte sittandes vid bordet. Hade planerat ta sprutan om en vecka men den behövdes upenbarligen redan nu.
Irriterande att jag ska bli så påverkad av lågt blodvärde.

Funderar på om jag har något som jag skulle använda till att peta in och föra och klia under gipset med. Men nej ska ska inte göra det men kan inte riktgt släppa tanken på vad jag skulle kunna använda

Bakat semlor för första gången i livet :d

IMG_7724.webp

Gjort en jobbansökan inom en helt annan bransch än den jag arbetar i idag. Jag har utbildningen som krävs men noll erfarenhet så jag tror att chanserna är rätt små att jag ens blir kallad till intervju. Tyvärr är arbetsmarknaden cementerad på det sättet, att få sitt första jobb som äldre inom en helt annan bransch känns ganska hopplöst, har nu sökt jobb i tre år i den nya branschen, även vikariat. Men har hittills inte fått en intervju ens, men bara att söka vidare och inte ge upp. Kanske finns det någon som vill ge en chans därute.
Jag funderar på byta yrke inom samma bransch, men känns som alla önskar 10 års yrkeserfarenhet av liknande tjänster. :(

Funderar på om jag har något som jag skulle använda till att peta in och föra och klia under gipset med. Men nej ska ska inte göra det men kan inte riktgt släppa tanken på vad jag skulle kunna använda
Föreslår också en virknål eller liknande. Går bra med en linjal också. Vad som helst som är långt och smalt men inte för vasst egentligen, det är helt okej att klia sig under gipset!

Ligger i sängen och känner mig bara glad. Så börjar gråta utan anledning. Men det käns bra i alla fall.

Den är underbar! Och väldigt orange :rofl:
Här finns en Electrolux nutidens ankarsrum... den har börjat stanna. Sambon sa att det finns billigare varianter. Jo men då kostar det över 10.000 för att skaffa de sakerna jag använder. Assistent, passerade, kvarn och pastamaskin.

Har medvetet skjutit på att ta min kvällsmedicin för att inte bli så dålig kvällstid, men kan inte skjuta den längre, bara att ta tjuren vid hornen. Har tagit illamåendetablett för mår redan illa märkligt nog. Sitter dock med knäckemacka och te nu och hoppas på att det kan hjälpa att må bättre en sväng. Gott i alla fall dock!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund