Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har släpat ner täckena och legat i soffan och myst. Jag hittade läge där armar/händer inte gjorde så ont och slocknade. Underbart! 😍
Efter att ha läst i tråden är jag glad att vi värmer upp huset genom att elda med gratis-ved. Vi kan ha varmt och skönt året om utan att oroa oss för elpriser. Skönt för mig som är frusen och lätt får ont i kroppen annars. ❤️

20260131_154749.webp

Vilken härlig vinterdag med strålande sol 😍. Stallfix och la på bomlösa sadeln och tog ut min underbara guldhäst på en härlig ridtur 😍. Skritt och lite,lite galopp och hästen min var lika glad över att få springa då hon slog glatt med huvudet som hon gör ibland 😄🥰. Var lite kallt idag allt; blåste ju isvindar rakt igenom alla kläder så det var himla gott med varm choklad med älsklingen som hade varit i stan och besiktat om bilen som varit avställd länge, när jag kom hem igen 😋😍. Efter lite sysslor hemma och vi varit I stallet en sväng igen för insläpp var det himla skönt med en dusch och gott med tacos 😋😊.

Hur stora hål är det i det där huset?
Det drar ju extremt mycket. Alla fönster borde bytas. Har värmepumpen på 20 men den klarar aldrig det. Men går inte under 15 iaf. Behöver ju stänga del av huset på vintern men det måste ju finnas värme ändå så el-element står på. står på 15 men ibland är det 7-8 grader då. Så måste ju öka för att inte förstöra huset/missa något så försäkringen inte går in om nåt sker.
Sover i underställ, långbyxor, fleecetröja, tjocka strumpor, mössa, täcke och fleecefilt.
Det suger. Framförallt när hyresvärden ökar hyran med 1000 kr månaden.

Jag hade strax under 800 kWh i december men då var vi iofs bortresta en dryg vecka också. Radhus, 105 kvm i 1,5 plan, direktverkande el, golvvärme hall och gäst-WC samt luftvärmepump.
Vi är ganska nöjda med en temperatur på 17-18 grader, svalare i sovrummen, så det är bra för elräkningen :D

Det drar ju extremt mycket. Alla fönster borde bytas. Har värmepumpen på 20 men den klarar aldrig det. Men går inte under 15 iaf. Behöver ju stänga del av huset på vintern men det måste ju finnas värme ändå så el-element står på. står på 15 men ibland är det 7-8 grader då. Så måste ju öka för att inte förstöra huset/missa något så försäkringen inte går in om nåt sker.
Sover i underställ, långbyxor, fleecetröja, tjocka strumpor, mössa, täcke och fleecefilt.
Det suger. Framförallt när hyresvärden ökar hyran med 1000 kr månaden.
Oj! Men hur kommer det sig att du bor kvar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund