Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hund är typ det vänaste som finns. Men tom hon har gränser. Hon fräste och vrålade som en arg grävling på syrran som kom och satte sig på henne när hon var i fönstret. Det gled av syrran som vatten på en gås. Då fick min hund nog. Hon står väldigt satt på bakbenen och vallar syrran mellan frambenen och puttar ner henne trots att hon slingrar sig och försöker komma ut greppet. 😅
Slagen hjälte:

Visa bifogad fil 180698
Jag älskar verkligen ert boende!

Absolut. Just nu är det en 2a ledig för 10500 och en 3a på runt 12000 ledig. Hon får ju inte bostadsbidrag så vi kan dela heller på kostnader utan jag betalar 90%.
Men det låter väl rätt bra, jämfört med hushyra + en jätteelräkning? Jag förutsätter att lägenheterna har varmhyra, eller är de också kallhyra?

Går in här för att läsa nått lättsamt men blir stressad av allt el-prat 😂

Ska sätta på kaffe och på tal om el så även ta bort elementet och släcka alla lampor i köket. Annars går proppen.

Man kunde även vinna bland annat en steak and kidney pie i konservburk, en sprayflaska med Jif allrengöring och... tja.. ni ser ju! :D 😂
Jag vann bilschampo och -polervax(?) på nån tävling en gång. Har ingen bil och hade ingen att ge till, så skänkte dem till second hand.

På en fisketävling för länge sen var det ett barn/ungdom som tävlade i vuxenklassen och vann ett par vindrutetorkare. :)

Spionen är som din hund, tålamod som ingen annan, säger ytterst sällan ifrån och när han gör är det bara otroligt kort markering, aldrig hård. Men några gånger har han tagit i för kung och fosterland (för att vara honom då alltså) och jag har fått avbryta lite grann! Rottistösen svarar igen lite och står sedan och tjurar lite på honom, sedan är allt glömt sekunden efter, ingen av dem är långsinta och de leker igen. Underbart när det är åt det hållet!
Ja, det är inte direkt risk för skador om min fräser ifrån. Man hade önskat att hon gjorde det mer iom att lillasyster är lite väl tuff och respektlös ibland.
Med en rottis som svarar upp är ju läget lite annat än två hyfsat mjuka pälsbollar på 3 kg. 😅

17699361164684332539753528151679.webp
frukost nu

Har tränat, och sambon har bakat frallor och städat av hemma. Vi åt frukost ihop och så plockade jag i ordning i köket. Tvättid i eftermiddag.

Jag har tur och bor på 115 kvm
Betalar 6500 inklusive el och värme
Jag ska fråga om de verkligen inte ska höja lite nu när elen är dyr
De eldar dock med pellets för värmen
Har typ 24 grader inne

Dricker kaffe och kollar farmen
Ska snart ut med hundarna
Igår var det 11- idag 17-

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV