Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid varit fryslort. Det är liksom stående skämt bland mina nära och kära. Därav presenter som elfilt, raggsockor, filt med armar etc.
Och att man bäddat till mig längst in i rum med element. Övriga sov i T-shirt typ. De hittade mig på morgonen med flera lager kläder och min handduk och dunjacka som extra täcken. 😅
Det blev lite värre nu när sköldkörtel och järnvärden varit kassa iofs.
Pappa är motsatsen. Supervarm av sig. Vi skojar om brevbäraren. 😅
*Sneglar lite misstänksamt mot far sin.* Vad sägs om ett DNAtest? :D

Nej men skämt åsido är det ju lite skumt när det blir sådär extremt. Pappas kusin vill sova Kallt till exempel, och då menar jag inte bara femton plus utan typ runt nollan.
Jag tycker runt 18-20 är behagligt inne men hellre lite lägre sovtemp. Det tror jag är rätt medel. :) Ute handlar det mer om kläder men vansinnesvarmt är alltid jobbigt.

Alltså jag kan må alldeles utmärkt i 25 grader på sommaren, men det är ju naturliga grader! Den där hemska, torra värmen vi kör med inomhus är inte okej. :arghh: 😅
Folk kan få ha det hemma om de vill betala för det men helst inte när jag ska jobba där. ;)

Värsta torra värmen är ju typ i bauhausbutiker om sommaren. .

Armen är bättre så struntar i att gå till vc. Det ska bli -10 i helgen, ska passa på att frosta av frysen/kylen en dag. Sedan den större frysen nästa dag. Fick slänga några klumpar, bl.a köttfärssås som måste vara ca 2 år gammal. Ska nog gå igenom den. Tyvärr var dörren öppen över natten en dag så mycket är nog ganska frostskadat.

Min elförbrukning är galen för en tvåa där det bor en person + en katt och det måste vara kyl/frys som drar.

Jag och månen.
Längesen en morgonrunda.
På tok för kallt.
6 km.
Nu varm dusch och kaffe.
IMG_8716.webp

Vilken dröm! Min morfar hade 26 innan men bostadsrättsföreningen sänkte lite så nu är det bara 24.
Tråkig lägenhet i en tråkig by, men jag är ändå inte omöjlig att köpa den när han går bort sen. Tänk 24 grader på vintern!
Fy vilken kvalmig mardröm. Svetten hade forsat av mig så fort jag hade tagit mig ur soffan för att göra något!!

Fy vad jag är trött!
Jobbar hemma idag, ska sitta på webbinarium hela förmiddagen. Får väl se om jag håller mig vaken 😳

Tog en sömntablett igår för jag märkte att klockan var mycket mer än vad jag trodde och jag vägrade låta huvudet gå i spinn och hålla mig vaken. Somnade och drömde ganska behagligt när klockan ringde och jag knappt visste var jag var. Katter och vov fick mat och de senare en kort morgonrunda innan jag åkte till jobbet. Kallt idag, -18 ute. Eftersom jag kommer in redan till 06 tänker jag ta hundarna och åka till stallet vid 15 och då hoppas jag temperaturen har stigit några grader så jag orkar ta vår långpromenad.

Igår hade jag nog bara sovit drygt en timme efter nattskiftet och morgonmötet. Åkte på en visning av en trevlig lägenhet på em och sen till stallet, men jag orkade inte gå så långt som vi brukar. Hade ont i underbenen och fötterna och frös när jag kom hem. Lade mig under täcket en stund men la mig sedan i badet och hoppsan! Vad klockan hann bli mycket innan sista rundan. 😲

Sista morgonen, jag är så sjukt trött. Är lite rädd för att titta mig i spegeln... 😅 Jag hoppas VERKLIGEN att gasinspektören inte tycker det är en bra idé att komma typ klockan sju eller åtta på Fredag.

Inget gym före jobbet idag så unnade mig att ligga och dra mig ett tag innan jag gick upp och startade dagen :) Ut i kylan och fodra hästar och sen göra frukost och sitta och läsa en stund innan jag behövde gå upp och jobba. Skön start på dagen ändå. Ska försöka vara effektiv och jobba undan en del nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!