Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerar sonens dop i slutet av mars. Funderar på skor och klänning..
Jag ska ha en hellång gul klänning, den är så pass lång att den släpar i marken om jag inte har skor med hög klack.

Jag har varit en sån som alltid haft kavaj/skjorta och pumps, men efter graviditeten med dottern blev mina fötter så stora att jag inte får ner dem i mina skor längre. Hade massor av pumps.

De enda jag köpt i min nya storlek är svarta.

Kan jag ha dem till den gula klänningen tro eller måste jag köpa ljusa pumps också? Pga jobbyte är det inte aktuellt med pumps mer i det sammanhanget, så använder det bara till något speciellt.

Klänningen är riktigt, riktigt citrongul.. Hjälp 😁
Jag hade kört på de svarta, tänker att svart funkar till det mesta. Plus att det känns onödigt att köpa nya, om du inte har ett behov av det.

Gosat med katten en lång stund i sängen och sedan försökt förstå vad han vill, för han har gått runt och jamat hela morgonen. Kanske bara sur på att det regnar så att han inte kan få ut.

Snart ska det bli uppehåll så tänkte passa på att åka upp till hästen. Men först en kopp te.

Sedär! Jag ade kunnat tänka mig en macka annars, de ser alltid så goda ut!
Fast jag vill nog handla annat än svenskt i London om jag får tid över för shopping tror jag. Det lär vara mer än svenska priser. :D Förhoppningsvis tar jag tåget hem så fort jag är klar på ambassaden!

Om du går från Oxford Circus så ligger Scandi Kitchen på vägen till ambassaden :)

Idag ska jag åka tåg (om det inte kommer mer snö förstås...) och hälsa på en kompis 🥳 Första gången jag ska spela en mordgåta! Ska skicka in lite ansökningar nu, duscha och tvätta håret och handla lite snacks innan jag beger mig ☺️

Sovmorgon idag! Sen upp och mata alla djur och fixa frukost till mig själv. Ska ta kaffekopp nr 2 nu och läsa en stund till innan jag går ut och klipper ena hästen :)

Håller mig undan medan det allra tyngsta flyttas - vill inte vara med pga rädd att bryta ihop pga rädd för att nån ska göra sig illa (tungt som fan i en massa trappor, ingen hiss..). Usch usch usch, mina nerver tycker att det är jobbigt ändå! :nailbiting:

Ska egentligen städa men tycker det är trevligare att ligga på sängen, klappa en katt och slöscrolla på mobilen 😁
Har iaf vattnat mina blommor, gillar verkligen min vildvuxna Pelargon som är inne på sitt femte år nu.
20260207_100830.webp

Drömde konstiga drömmar.
Somnade ifrån OS-invigningen.
Vaknade till mer snö.
Tog fram nya broddar till dagens runda och det var ett bra dag för det var slirigt underlag.
Handlat, duschat och druckit kaffe och ätit en corny. I väntan på att sushin öppnar så jag kan beställa bowl.
Sen är det OS-skidor och senare 60-årskalas.

Letat hela förmiddagen efter text till en låt jag gillar, men kunde inte komma på vare sig vem som gjort den eller rätt fraser.
Det jag trodde var "du har ingen pinne, ah, du har ingen pinne" var visst "du har ingen finess, ah, du har ingen finess". Viss skillnad. 😅

Läser tidning och njuter lite av lugnet innan det är dags att göra lunch till mig och barnen. Inatt drömde jag om min häst. Det är snart 13 år sedan han togs bort och det är väldigt länge sedan jag tänkte på honom, men inatt var han där, precis sig lik ❤️ Undrar var det kom ifrån...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund