Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick karma backlash när jag sa att jag inte hade några lediga dagar. Har sprungit på toa hela morgonen och fått ringa in sjuk till jobbet... O_o Sist jag gjorde det var så länge sedan att jag inte hade storchefens nummer på den här telefonen.
Fick messa vår groundskeeper så att han får se till fåglarna. Jag har aldrig inte åkt upp för att ta hand om dem sedan de kläcktes.
Kanske kan ta mig upp sen ikväll.

Var dags att förnya försäkringen till bilen och var inte nöjd med offerten från nuvarande bolag, men har nu tackat ja till en liknande försäkring för mycket mindre pengar från ett annat bolag. Mycket nöjd.

Hade tänkt borsta katten, men han fick väldigt bråttom ut innan jag ens hunnit hämta borsten och sitter nu på taket till trädgårdsskjulet och ser väldigt nöjd ut. Åker nog upp till hästen istället och hänger där en stund. Idag regnar det inte!

Storstädat åt Räv, han blev måttligt glad åt det. Springer nu runt och fixar och donar nu.
Mina spindlar gör precis detsamma. :D
"Titta så fint, jag har precis grävt fram din vattenskål och planterat en ny ormbu..."
"Sacré bleu! How dare you, silly human! This is not spider Zen at all!" Sedan är vattenskålen ett minne blott och där det en gång satt en ny liten planta ser det ut som skogarna runt Isengaard efter att orcherna släpptes lösa.

Mina spindlar gör precis detsamma. :D
"Titta så fint, jag har precis grävt fram din vattenskål och planterat en ny..."
"Sacré bleu! How dare you, silly human! This is not spider Zen at all!" Sedan är vattenskålen ett minne blott och där det en gång satt en ny liten planta ser det ut som skogarna runt Isengaard efter att orcherna släpptes lösa.
Räv förstör inget egentligen, är snarare jag som kommer och förstör hans fina gropar och sovställe. Så han måste ordna upp efter det.

Räv förstör inget egentligen, är snarare jag som kommer och förstör hans fina gropar och sovställe. Så han måste ordna upp efter det.
Fair! Spindlarna är riktiga demolerare, och det utan att jag river upp deras grottor. :D Men precis som för Räv ser jag det som berikning. Naturen är ju inte oföränderlig. :)
Visste du förresten att ett smeknamn för taranteller är "Horror Hamsters"? <3

Fair! Spindlarna är riktiga demolerare, och det utan att jag river upp deras grottor. :D Men precis som för Räv ser jag det som berikning. Naturen är ju inte oföränderlig. :)
Visste du förresten att ett smeknamn för taranteller är "Horror Hamsters"? <3
Haha, horror hamsters. 😅

• Gilla
Reactions: Sel
Prokastinerar pluggande samt städning av vardagsrum å det grövsta genom att vara på Buke samt titta på damernas störtlopp (os) i väntan på herrarnas skiathlon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund