Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis en sådan där tramsig lista över vad olika saker kostar vid olika elpriser. Det är INTE duschar, lampor, mikrovågsugnar och tvättmaskiner som kostar så det känns. Det är UPPVÄRMNINGEN... :cautious:
Jag bor ju själv, jag brukar förbruka 75 kWh på en månad i hushållsel. Det är verkligen inte där de stora pengarna är.

TIttar på OS shorttrack och klurar på hur tidigt jag ska gå och lägga mig, har tidig morgon att se fram emot.

Hoppas hinna hem i tid till skidskyttet imorgon em. Sen blir det helg med OS, tvättstuga och pluggande.

Kaffe och sen säng till 22 kanske?

Köpte förresten ett så gulligt set med kökshanddukar idag! En kuu. :love:
20260212_201545.webp

Senast ändrad:
Köpte förresten ett så gulligt set med kökshanddukar idag! En kuu. :love:
Visa bifogad fil 181149
Alltså jag såg en sida där någon hyrde ut ett semesterställe. Ja, där vill jag bo. Tror det var i Yttre Hebriderna. De hade då en bild på en sådant kreatur. Går de lösa där borta? Eller är de i hagar? Kossorna alltså, inte hyresvärdarna.
Hälsingar Hippocampus, 4 år gammal.

For direkt till stallet efter jobbet och fixade åt både min häst och hagkompisens, insläpp och så var det ju höleverans 😊 .Älskar kontrasterna mellan att vara ensam i stallet och när det är fullt fart med nästan hela stallgänget på plats 😃. Kom hem två timmar innan jag skulle tillbaka igen och kvällsfodra så det fick bli färdig ärtsoppa och smörgås till middag- man får lov att vara smidig ibland 😁. Under tiden hann vi koppla av I soffan och se veckans Bonde söker fru och Husdrömmar men nu ska jag med lägga mig, sådär skönt trött 😴😌.

Alltså jag såg en sida där någon hyrde ut ett semesterställe. Ja, där vill jag bo. Tror det var i Yttre Hebriderna. De hade då en bild på en sådant kreatur. Går de lösa där borta? Eller är de i hagar? Kossorna alltså, inte hyresvärdarna.
Hälsingar Hippocampus, 4 år gammal.
För det mesta i hagar men om man är ute och går på kullarna känns de mer frigående ibland. Det är ju liksom "hagar".
Men de är ju poppis hemma i Sverige också! Det fanns flera gårdar runtomkring i Västerbotten som hade Highland Cows när jag växte upp. :)

På tal om hebriderna finns det typ bara En sorts får jag någonsin vill ha och det är Hebridean sheep. :love:
1770930973856.webp

För det mesta i hagar men om man är ute och går på kullarna känns de mer frigående ibland. Det är ju liksom "hagar".
Men de är ju poppis hemma i Sverige också! Det fanns flera gårdar runtomkring i Västerbotten som hade Highland Cows när jag växte upp. :)

På tal om hebriderna finns det typ bara En sorts får jag någonsin vill ha och det är Hebridean sheep. :love:
Visa bifogad fil 181152
De är jättesmå och snälla och man kan typ plocka upp dem och krama på dem samtidigt som de är hardcore metal! 🤟 Emotional support demons! :D

Visa bifogad fil 181152
Men wow!!!! Sådana vill jag med ha!

• Hjärta
Reactions: Sel
Megara kör sin nattliga racertur när jag har gått och lagt mig. Springer som en galning med uppspärrade ögon och ibland ekorrsvans. Hon studsar på mig, tv i sovrummet, vässar klor springer lite mer, hoppar upp och ner på täcket och attackerar mina fötter och andra kroppsdelar 😼
Låter underbart! :D
Jag har turen att leva med en katt som vill lägga sig tidigare än mig och det värsta han vanligtvis gör är att tassa mig på ansiktet och försöka dra ned täcket så att han får lägga sig som en boa på halsen. <3
Men ja, ibland händer en midnattsbajs och då är det livat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund