Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har öst ur kvarg från förpackningen till en matlåda med lufttätt lock. Den har varit däri en vecka i kylen.
Går de att äta idag?

Varit på mammografi. Nu börjar den oroliga väntan på resultatet. Samma sak varje gång. Besöket är lätt som en plätt. Kvinnan som arbetar där är supertrevlig och supereffektiv. Jag anlände till parkeringen 9:41 och var ute ur röntgenrummet 9:51. Så besöket är verkligen inget jag gruvar mig för. Men tiden efter... :wtf:

Dricker kaffe. Ätit lunch, suttit i samråd hela förmiddagen. Nu möte igen. Känner inte för det. Vill gå hem, hem, hem!

Väntar nu på att andra maskinen tvätt ska gå klart- vill ut i solen! Mer än det lilla när jag fyllde på fågelmat men snart så! Också skönt att starta dagen med att dra av ett fitnesspass ✌️. Sovit bra inatt med, verkar som att jag - förhoppningsvis- slutat vakna om nätterna med ångest, såååå otroligt skönt. Undrar vad som är skillnaden? Att jag slutat med proteinprodukterna som innehåller sötningsmedel ? att jag ser till att få i mig ordentligt med magnesium igen? Att jag dragit ner på koffeinet? Antagligen alla tre faktorer.

Träffade på min stallägare och frågade om han kunde rida min häst nu när jag är för dålig för att kunna göra så mycket och hagen börjar bli rätt tråkig efter allt regn. Han är 70+, fantastisk hästkarl och rider fortfarande tre galopphästar om dagen, men jag blir ändå lite orolig att min häst inte ska sköta sig 🙈

Vi startade dagen med 1,5h lekplats, i -17°. Lycklig unge, djupfryst morsa. Men stegmålet för dagen var uppnått innan vi åkte därifrån iaf. 😆

Postat paket, handlat lite och legat på soffan under värmefilten en stund. Ätit lunch och sitter nu mest och andas en stund innan jag ska dra igång nån rensning och, senare, träna. 😁

Fick sova sen några h iaf. Tur att sambo är hemma. :heart När jag lade mig på behandlingsbänken var jag helt sned. Brukar typ aldrig vara det. Men har inte kunnat ligga normalt i sängen. Hela ryggen, nacken, armarna, händerna var "redo för kylrummet". 😅 Nu är allt mkt bättre. Även om jag fick handsvett av nervositet när händerna skulle fixas. Helt rimligt när det är ens sambo man ändå får säga man känner rätt väl och vet hur denne jobbar efter 11 år ihop. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund