Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lite olika tycker jag, kardemummahalten. Vi har nyss testat två sorter där en hade mkt i bullen och den andra i mandelmassan. Blev rätt beskt av så mkt.De verkar finnas på Söderbergs bakeri I Edinburgh hela Februari... men bara på lördagar och bara så långt lagret räcker?
Jag gillar inte heller att de kallar dem för kardemummabullar. Det känns som om de kommer att vara väldigt kardemumma forward. Det tycker jag inte att svenska semlor är generellt.
Jag har någon rätt billig från Beurer som iaf jag är jättenöjd med. Har t.o.m. köpt en ny likadan när den första avled efter ett gäng år. Bra att man kan rikta ”strålen” eller vad man ska kalla det.Funderar allvarligt på att köpa luftfuktare. Jag är trött på att blöda näsblod vareviga dag, har pågått i flera månader nu. Kaos.
Sitter och tittar runt på luftfuktare men har inte hittat någon jag är sugen på än
Jag har inte ens bakat en pannkaka på säkert trettio år så jag tror inte det blir några semlor gjorda här.Men gör egna?
I mandelmassan?! Det har jag nog aldrig varit med om. Men ja, man ska vara lite försiktig med kardemumman, den är ju både säregen och stark. Jag älskar den men främst i matlagning.Det är lite olika tycker jag, kardemummahalten. Vi har nyss testat två sorter där en hade mkt i bullen och den andra i mandelmassan. Blev rätt beskt av så mkt.![]()
Jag har för mig man gör semlor på just kardemummabullar? De är ju så goda, tror de heter semmelbullar eller liknande man kan köpa i affären för att göra egna! har köpt många sådana påsar för att käka som frukost och lunch på språngI mandelmassan?! Det har jag nog aldrig varit med om. Men ja, man ska vara lite försiktig med kardemumman, den är ju både säregen och stark. Jag älskar den men främst i matlagning.
Blev tvungen att googla. Inbillade mig att skräddare gjorde mest herrkläder och sömmerskor damkläder.tagit mått och pratat med en skräddare.
hon ska ge lite förslag på vad hon kan göra åt mig.
ska välja tyger denna eller nästa vecka.
Nä, det är ju det absolut godaste i semlanJag har för mig man gör semlor på just kardemummabullar? De är ju så goda, tror de heter semmelbullar eller liknande man kan köpa i affären för att göra egna! har köpt många sådana påsar för att käka som frukost och lunch på språng
Ps, mandelmassan kan man vara utan, o-gott![]()
Det ska nog traditionellt vara kardemumma i men jag tycker oftast (och bäst om) att den knappt känns. Liten hint bara, så det kändes märkligt att de specifikt benämnde semlan som ett kardemummabakverk som om det var stjärnan i det hela liksom.Jag har för mig man gör semlor på just kardemummabullar? De är ju så goda, tror de heter semmelbullar eller liknande man kan köpa i affären för att göra egna! har köpt många sådana påsar för att käka som frukost och lunch på språng
Ps, mandelmassan kan man vara utan, o-gott![]()
Ska till Uppsala slott och klädkoden är frack.Blev tvungen att googla. Inbillade mig att skräddare gjorde mest herrkläder och sömmerskor damkläder.
Men lärde mig att skräddare är en högre titel.
Fint ska det va'![]()
TackMen gör egna?
Självklart!Ska till Uppsala slott och klädkoden är frack.
Jag kommer inte gå i frack!
Och jag vill ha något som sitter bra på mig.
OsammanhängandeVad? För mycket text?
Har vi ännu fler teatrar??Gick till fel teater först, men sedan hittade jag rättpaus nuVisa bifogad fil 181416
Självklart!
Bara jag som fick uppdatera mina kunskaper![]()