Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaks på kontoret. Tog lunchrasten genom att boka ny tid på Husaby Hästklinik och på vägen tillbaks stannade jag och förkte hjälpa 2 kvinnor att lasta en häst som inte riktigt hade samma ide som ägarna att åka hem. Tyvärr lyckades vi inte. Jag var tvungen att åka så jag hoppas det gick bra för dem. De varkade ganska vana resenärer om man säger så :)

Blev en riktigt feelgoodpromenad på lunchen. Blev en sväng i skogen och vädret idag är ju helt fantastiskt! -7 och strålande sol! Hade kameran med så fick lite bilder också.
Jag har ju lediga onsdagar, så då bokas skogen in med hunden. Vi hade också en dag med fantastiskt väder :heart

Råkade eventuellt förboka 11 böcker på bokrean 😅
Ååååhhh, den som ändå hade plats för 11 till böcker... :(
:cool:

Nu är det bara disken kvar. Brukar alltid köra på hett vatten det går så det måste ligga ett tag. Är otroligt trött men ingen idé att försöka ta en tupplur innan min katt träff i halv sju.

Mitt problem är att jag har inga mer väggar att ställa bokhyllor efter, och bokhyllorna är fulla :angel:
1771425923301.webp

Tillbaks på kontoret. Tog lunchrasten genom att boka ny tid på Husaby Hästklinik och på vägen tillbaks stannade jag och förkte hjälpa 2 kvinnor att lasta en häst som inte riktigt hade samma ide som ägarna att åka hem. Tyvärr lyckades vi inte. Jag var tvungen att åka så jag hoppas det gick bra för dem. De varkade ganska vana resenärer om man säger så :)
En gång när jag skulle hem från veterinären fick vi drogs hästen så jag kunde få med den hem :o

Då tycker jag att ni ska se över ekonomin först.
Jag tycker att du ska vara ledig på fredagar ett år till, erat barn blir stort så fort - fortare än man tror, och att kunna vara tillgänglig förälder medans dom är små är värt så mycket, både för dig och han (barnet) :heart

P.s din man jobbar väl inte 100 % har jag för mig att du har sagt? Så då kan ju han prova det ett tag före dig tänker jag (i rättvisans namn).
Jo han jobbar mer än 100%. På anställningen är det typ 17h i veckan men i verklighet är det mer. Men han vill köpa en husbil inom några år och då har han fått för sig att han måste jobba ännu mer. Och då känns det avigt att jag går ner i tid (jag vill ju med ha husbil).

Ekonomin är bra, bättre än på länge.

En gång när jag skulle hem från veterinären fick vi drogs hästen så jag kunde få med den hem :o
Bara man hittar en metod som funkar :D
Åkte till Strömsholm för röntga ettåringen. Vi kallade honom Maraccas eftersom vi var övertyade om att han var ful av lösa benbitar pga sina svullna leder,
Åkte ensam, och vid hemfärd var han inte så sugen.. Löste det genom att skotta in honom genom fronturlastningen och vända honom i släpet.
Allt går, och han fick tillbaka sitt riktiga namn eftersom plåtarna var finfina.:up:

Bara man hittar en metod som funkar :D
Åkte till Strömsholm för röntga ettåringen. Vi kallade honom Maraccas eftersom vi var övertyade om att han var ful av lösa benbitar pga sina svullna leder,
Åkte ensam, och vid hemfärd var han inte så sugen.. Löste det genom att skotta in honom genom fronturlastningen och vända honom i släpet.
Allt går, och han fick tillbaka sitt riktiga namn eftersom plåtarna var finfina.:up:
Hästen åkte aldrig mer transport efter det.

Frostar av frysen. Tänkte att vi skulle dra ut den och kolla hur det ser ut bakom, den har ju låtit rätt illa ett tag. Tänkte att det kanske är damm på baksidan som spökar. Men vi lyckas inte dra ut den. Den sitter som i ett skruvstäd. Är väggar runt om..

Frostar av frysen. Tänkte att vi skulle dra ut den och kolla hur det ser ut bakom, den har ju låtit rätt illa ett tag. Tänkte att det kanske är damm på baksidan som spökar. Men vi lyckas inte dra ut den. Den sitter som i ett skruvstäd. Är väggar runt om..
Vi måste dra ut kylen pga vet det är mycket skräp som vi har i röret. Men då måste vi tömma 15 kg mjöl och annat i överskåp. Värre med frysen då är det två överskåp och kylen och frysen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund