Inga "säkerhetskontroller" utan säkerhetskontroller för skyddsklassade tjänster, säkerhetskontroller med bl a SÄPO.Det beror ju på vad det är för ”säkerhetskontroll”. Och vad som ingår i den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga "säkerhetskontroller" utan säkerhetskontroller för skyddsklassade tjänster, säkerhetskontroller med bl a SÄPO.Det beror ju på vad det är för ”säkerhetskontroll”. Och vad som ingår i den.
Jag skrev ”” eftersom jag inte visste vad du menade. Det är många ord i säkerhetsvärlden som kan blandas ihop.Inga "säkerhetskontroller" utan säkerhetskontroller för skyddsklassade tjänster, säkerhetskontroller med bl a SÄPO.

Förutom "mantalsskrivningsuppgifter", alltså namn och adress (hitta, eniro, Mrkoll, ratsit) så finns det oerhört många vars spår på internet är minimala, i stort sett icke-existerande.Ja, finns det ens någon som inte går att hitta internet.![]()
Jag är mycket utomhus på min fritid och fryser mycket sällan. Inomhus däremot är jag jättefrusenMan kan ju frysa lätt inomhus när man inte är påbultad med ytterkläder?
Ja, jag tänker så också, tror inte det är jätteovanligt. Man har ju dels inte samma mängd kläder på sig och dels rör man sig inte på samma vis, är inte lika aktiv så att säga.Jag är mycket utomhus på min fritid och fryser mycket sällan. Inomhus däremot är jag jättefrusen![]()
Man kan ta bort sig från många sådana sidor. Jag gör det just nu.Förutom "mantalsskrivningsuppgifter", alltså namn och adress (hitta, eniro, Mrkoll, ratsit) så finns det oerhört många vars spår på internet är minimala, i stort sett icke-existerande.
Var och en väljer faktiskt hur mycket man vill sprida om sig själv.
Man måste inte finnas på Linkedin.
Man måste inte ha någon profil här eller där på sociala medier.
Jag förstår verkligen inte varför gemene man i Sverige är så fundamentalt naiva så att man väljer att exponera sig och sina nära och kära överallt på nätet, till absolut ingen nytta alls.
Vill man prata med en kompis? Ring eller skriv då.
Vill man se en bild på barnbarnet? Det går utmärkt med mms eller mail.
Det var jättegott! Tack för tipset!Nikkaluoktasoppa! https://www.ica.se/recept/nikkaluoktasoppa-750002/
KulDet var jättegott! Tack för tipset!
Samtidigt fattar jag inte problemet med att finnas på Hitta, Ratsit eller Eniro, vad är mer naivt med det än att man fanns i telefonkatalogen förr?Förutom "mantalsskrivningsuppgifter", alltså namn och adress (hitta, eniro, Mrkoll, ratsit) så finns det oerhört många vars spår på internet är minimala, i stort sett icke-existerande.
Var och en väljer faktiskt hur mycket man vill sprida om sig själv.
Man måste inte finnas på Linkedin.
Man måste inte ha någon profil här eller där på sociala medier.
Jag förstår verkligen inte varför gemene man i Sverige är så fundamentalt naiva så att man väljer att exponera sig och sina nära och kära överallt på nätet, till absolut ingen nytta alls.
Vill man prata med en kompis? Ring eller skriv då.
Vill man se en bild på barnbarnet? Det går utmärkt med mms eller mail.