Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jamen det hÀr gick ju skitbra - trodde att jag gick pÄ snö och plötsligt trampade jag rakt igenom och fötterna blev helt drÀnkta i slasket under :cool::rage: . Var nÀra hemma sÄ gick hem och bytte skor (fötterna gjorde pÄ riktigt ont av allt kallvatten..). Nytt försök pÄ promenad!

Klyvt 3 kbm ved ute i solen, dock vÀldigt blÄsigt sÄ det var skitkallt ÀndÄ :cautious: Sen har jag mÄlat de tvÄ helt nya kÀllarfönster som ska in nÀr vi renoverar kÀllaren till vÄr/sommar :)

Nu har 16 krukvÀxter blivit rensade, i vissa fall delade, fÄtt ny jord och ibland Àven nya krukor och jag pustar ut pÄ soffan. Herregud vilken tid det tog! Har tvÄ kvar att ta tag i men gör det antingen ikvÀll eller imorgon, mÄste fundera lite pÄ hur jag vill ha det med dem. Latar mig en stund nu innan det Àr dags att dra ihop klassiska svenska köttbullar till middag, det var evigheter sedan jag lagade det :d

20260301_151517.webp

Hemma, lÄngt möte hos syster. Blev övertalad vad gÀller mÀklare. Ska kolla lite mer pÄ offerter för köket och boka möte hos Nordea.

Vi ska krÀnga silver och lÀmna in de sengustavianska ljusstakarna till Bukowskis. Tydligen Àr de ÄtrÄvÀrda just nu.

Jag har en liten tjej som kommer och rider hos mig ibland och hĂ€romdagen skrev hon att hon fyller Ă„r pĂ„ söndag och gĂ€rna rider dĂ„ och att hon ser fram emot en överraskningđŸ˜„â€ïž
Jag och min inackordering ordnade med terrĂ€nghoppning, vilket uppskattades. Efter detta mockade jag hagen med fyrhjuling med plog. Marken Ă€r helt förstörd och vi fĂ„r stĂ€ngsla av men det var det vĂ€rt😄👍
Nu dricker jag ett glas vin och njuter av att vara inomhus.

I sÄn typ av fÄtölj brukade jag ligga och lÀsa. Med benen upp mot ryggstödet och ryggen pÄ sitsen.
Minns hur skönt det var. Men jag vÀxte ur det och med huvudet hÀngande var det inte lika bekvÀmt :cry:
Åhh, du och jag igen dĂ„ :heart
Fast jag lÄg sÄ i min sÀng, med benen upp mot vÀggen - hur skönt var inte det?! :up:

NĂ„gra mysiga timmar och fira brorsonen som fyller 7 Ă„r i veckan, sĂ„ stor han redan blivit pojken đŸ˜łâ€ïž. TĂ€nkte att jag tar gröna naglar och det visade sig matcha kalasets tema som var minecraft 😄. Himla god tĂ„rta och kakor och pojken blev sĂ„ glad för sina presenter đŸ„°. Sen diggade Ă€lskade gullungarna musik och sĂ„ ville pojken absolut soffhĂ€nga med faster en stund och spela art puzzle jag har i mobilen đŸ„°.

Ahh, inne för natten! Ska smeta lite fĂ€rg i hĂ„ret och passa pĂ„ att skrubba ur de dĂ€r terrarierna medan fĂ€rgen jobbar sĂ„ att jag kan duscha ur den sen! Ibland fĂ„r man liksom tvinga fram initiativet lite. 😅

Sitter med varm citronte med extra citron i. Har Àtit tvÄ knÀckemackor med kaviar pÄ (tunn havre frÄn Wasa Àr godast!). Nu Àr huvudvÀrken borta men kÀnde i kvÀll nÀr jag var ute med spionen med bÀstisen att allt grus börjar ta ut sin rÀtt pÄ ena handen och den börjar ömma. Jag tÀnkte vara snabb och se om jag kan förebygga- skriver ju en massa pÄ jobbet ocksÄ, sÄ har nu ett handledsskydd pÄ mig. Vet inte om det Àr rÀtt inpassat dock, tror det var 2019 jag fick det inpassat av arbetsterapeut pÄ dÄvarande vc i SkÄne, sÄ svÄrt att veta hur det ska sitta sÄ hÀr typ 7 Är efter... men hoppas pÄ positivt resultat och att jag kan mota olle i grind den hÀr gÄngen. Inget nytt, brukar komma varje vinter/vÄr pga vibrationer/slitage av min blindkÀpp. Bra hjÀlpmedel de hÀr pinnarna och jag kÀnner mig naken nÀr jag gÄr utan, men inte alltid en höjdare för hÀnderna! ;) Det var dock vÀrre i SkÄne, dÀr var inte snö sÄ ofta, som ÀndÄ Àr dÀmpande, och jag gick dÀr det var kullersten (mördande för hÀnderna) och "plattor" pÄ trottoarerna. HÀr Àr mer snö lÀngre tider och dessutom gÄr jag nu oftare med tvÄ hundar vilket ger 0 hÀnder att ha en blindkÀpp i (har Ànnu inte kunnat ha bÄda i en hand och blindkÀpp i andra, lite sorgligt och naket dock), sÄ lite fördel hÀr har det blivit. Inte lika ont, inte lika snabbt pÄ vintern och inte lika lÀnge. :) Undrar dock om inte skyddet har blivit för stort i och med min över 50 kg viktnedgÄng sedan operationen 2021, det Àr kanske dÀrför det inte riktigt sitter bra lÀngre? GÄr det ens? Vet att hÀnderna blivit "mindre" faktiskt, men inte tÀnkt pÄ att det kan pÄverka handledsskydd?Men det glider liksom av pÄ nÄgot vis och om jag spÀnner in det hÄrt sitter det sÄ det klÀmmer över handleden, men tummen har ÀndÄ inget stöd.

Lyssnar pÄ musik, nyss Janne Schaffer med "jag vill ha en egen mÄne". Den lÄten Àr ju vacker i sig sjÀlv, men han har gjort nÄgot perfekt Ànnu mer perfekt! Nu Kim Larsen med "This is my life", frÄn hans sista konsert 2018, den Àr mycket vackrare Àn originalet, som det ska vara lite mer tempo i, men som sista lÄt pÄ sista konserten nÄgonsin och han dog en mÄnad efter Àr det bara vÀldigt passande just sÄ hÀr.

Strax sova kÀnner jag. Arbetsdag i morgon, Àven om det bara Àr tvÄ timmar, tvÄ timmar Àr dock lÀnge nog för mig just nu.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund