Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Höll på att få skrämselhicka. Jag har en app, Zlantar, för att hålla koll på ekonomin. Kollade den i kväll och plötsligt var det betydligt mer än det borde vara. Jag gick in på Skandia och mycket riktigt var det en större summa pengar in och det stod bara överföring annan bank.

Jag fick panik att någon kapat mitt konto och använde mig som målvakt. Kom på att vi gjort ett partiellt arvsskifte men juristen trodde att det skulle ta några veckor. Ringde syster och hon hade också fått samma summa. Pust. Nu kan jag lugna ner mig och glädjas.

Trotsade träningsvärken I benen med en halvtimmes tömkörning av pållan och höll igång i stallet i lugn och ro på min lediga dag 😊. Sen när sambon kom hem lagade jag spaghetti pollognese; aldrig lagat eller ätit innan heller vad jag vet, helt okej och efter tre kvällspass på var det mysigt att slappa I soffan med älsklingen till Farmen och Torpet 🥰.

Finns fan värre hypokondriker än mig. En på mammas jobb kan inte höra orden cancer eller död- ångestpåslag. Hade en liten blå prick på ett finger. Ringer vc som ringde upp så kommer hon in på APT överlycklig för hon ska ju inte dö av det där. 🙄🙄

Kollegorna undra vad mamma gjort vid ögat? Opererat bort en basalcellstumör. Kommer nästa hypokondriker och gastar att ojojojoj det där är ju farligt, när ska du dö??? Alltså folk, på riktigt 🤦‍♀️🤦‍♀️.

Nehej, sovtajm!

Trotsade träningsvärken I benen med en halvtimmes tömkörning av pållan och höll igång i stallet i lugn och ro på min lediga dag 😊. Sen när sambon kom hem lagade jag spaghetti pollognese; aldrig lagat eller ätit innan heller vad jag vet, helt okej och efter tre kvällspass på var det mysigt att slappa I soffan med älsklingen till Farmen och Torpet 🥰.
På jobbet ska det såklart stå

Nu är jag tillbaka från konferensmiddagen. Mycket trevligt, trots högt sorl och dålig hörsel. Gav dock upp efter efterrätten och gick tillbaka till hotellet. Lite trist att kollegan inte var med men ändå en lyckad afton.

Tre glas vin känns när man aldrig dricker alkohol annars :rofl: jag är minsann lite salongsberusad!

Jag tycker om pussel och saknar det som synskadad, hade många och har lagt många. Köpt begagnat och även nya och skänkte sedan bort, några sålde jag. Det var avkopplande! Det och en ljudbok liksom!

• Gilla
Reactions: Sel
Aldrig gillat sånt heller. Inte som liten ens. Fri hand är bäst 👌
Jag har nog aldrig tyckt bu eller bä om målarböcker men visst använde jag dem som liten. Att teckna känns inte alls som samma sak, att fylla i en "paint by number" eller färglägga mönster eller figurer är ju bara pyssel. :) Skulle jag måla eller rita helt som avslappning idag känns det egentligen som ett omedelbart go-to för mig som just nu inte kan prestera på fri hand, men nix, den gubben gick helt enkelt inte!

Voffan har varit dålig i magen. Skitit inne fyra ggr och spytt två ggr, undrar om hon hittade något olämpligt i skogen? Hemma har hon bara fått den vanliga hundmaten och hon kissade enbart när vi var ute tidigare ikväll.

Joggat.
Äter frukost.
Dagens första kaffe är väl för underbart!
Tittar på Här är ditt kylskåp.
I dag kommer Anticimex. Har inga förhoppningar men nu är det exakt 8 veckor sen myrorna gjorde entré.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?