Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är förkylningen bättre igen!
Tur det eftersom jag snart ska till tandläkaren och göra klart tanden jag rotfyllning förra veckan. Hoppas det går snabbare än 2,5 timmar denna gång..
Usch, hade aldrig fixat 2,5 timmar hos tandläkaren, vi har en gräns på 30-40 minuter för att jag inte ska få ep-anfall av all stress jag bygger upp inklusive lampan han använder. därför har allt han gjort tagit så många besök!

Men starkt jobbat av dig och lycka till i dag!

Har precis jobbat mina två timmar och blir lite tjurig när andra inte har gjort det de ska göra. Skickat meddelande till dem om att de missat saker och åtgärderna har ännu inte skett. Trist. Blev glad dock för de som gjort sin "hemuppgift" så jag kunde utföra min uppgift. Påbörjade ny månad och lära fortsätta skicka meddelande, en del är nog rätt trötta på mig, men.... det är väl lite så att då får man kanske komma ihåg att göra rätt, jag utför bara order uppifrån såatte, skjut inte budbäraren.

Väntar på att tiden ska gå på jobbet. Om en timme ska jag packa ihop och ta en promenad bort till mammografin.

Har lite ont i armbågen och knäna efter gårdagkvällens platta fall framåt. Jag är imponerad av att inget är av. Snubblade på en kabelgömma i mörkret. Mannen blev så orolig för det såg illa ut.
Vi hästtjejer är ett tåligt släkte

Sambo var äntligen bra nog i ryggen för att åka till DK. Trots att en häst gav honom en flygtur igår på vet-kliniken. 😅
Idag ska jag bara vara ledig och mysa runt med hundar och hästar i vårvädret. Mys!
Grannarna ska sätta upp skylt så att deras leveranser/hämtningar inte kommer hit så ofta. Uppskattas verkligen att få ha sovmorgon ifred just nu! 👍

IMG_3520.webp

Gråtande flicka som inte får äta upp syrrans rester i skålen på spisen. 😂❤️

Haft studiebesök av fyra kollegor från annan kommun idag och roddat och svarat på alla deras frågor. Väldigt trevligt med socialt dränerad. Blev ensam med dem på em när en kollega blev sjuk och min chef fick förhinder..

Hoppas på en stund i massagestolen innan jag går hem. Sen ridning ikväll!

Jösses alltså. Jag kom hem och hamnade framför datorn. Plötsligt var det någon som knackade och ropade utanför dörren. Jag försökte ignorera det - trodde det var en försäljare eller Jehovas vittne. Till slut blev jag så irriterad att jag gick dit och tänkte skälla ut honom. Err, det var en trevlig granne som knackade och ringde eftersom ytterdörren var öppen!!! :nailbiting:😱

Tackade honom - alltså inte bara var dörren öppen utan Megara kunde ju sprungit ut! Hur sjutton jag kan varit så dum och när jag tänker på vad som skulle kunnat hända får jag rysningar i hela kroppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund